خانه / اخبار / ادل با کدام رژیم غذایی لاغر شده است؟

ادل با کدام رژیم غذایی لاغر شده است؟

ادل لوری بلو ادکینز، خوانند معروف بریتانیایی که چندی پیش با انتشار آخرین آلبومش انبوهی از جوایز گرمی‌ را از آن خود ساخت، این بار با کاهش وزن غیر قابل باور کردنی و البته بازگشت مجدد به همان وزن قبلی در مدتی کوتاه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این خواننده جوان که برخلاف دیگر افراد مشهور دنیا، هرگز به تناسب اندام و ظاهر خود توجه نمی‌کرد، یک باره با کاهش شدید وزن تعجب همگان را برانگیخت. البته این تعجب صرفا به کاهش وزن معطوف نمی‌شد. چرا که ادل نتوانست این کاهش وزن را نگه دارد و سریع به وزن قبلی خودش بازگشت. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا با رژیم غذایی ادل آشنا شوید.

ادل ۲۹ ساله با لباس‌ها و مدل مویی که هیچ ارتباطی با سن و سالش ندارد، همیشه گفته که قضاوت دیگران در مورد اضافه وزن او به هیچ عنوان برایش مهم نیست و تنها زمانی به کاهش وزن فکر می‌کند که سلامتی‌اش در خطر باشد.

او در مصاحبه ای با یک شبکه خبری عنوان کرده که اضافه وزن هیج خللی در کارش ایجاد نمی‌کند. همچنین گفته که اگر کاری مانند بازیگری داشت و این گونه ایجاب می‌کرد که از وزن خود بکاهد، حتما این کار را انجام می‌داد اما در حال حاضر شغل او ارتباطی با  اضافه وزن ندارد.

بسیاری از خبرنگاران در رویارویی با این سوال که چرا به تناسب اندام خود اهمیت نمی‌دهد، همیشه با عصبانیت این خواننده جوان روبه رو شده‌اند. ادل همچنین در گفتگوی دیگری با رسانه‌ها قاطعانه اعلام کرده بود که اگر شرکتی جرات کند و از اضافه وزن او ایراد بگیرد هرگز کار با آن‌ها را قبول نخواهد کرد.

ادل معروف که پس از زایمان فرزندش بیش از حد دچار اضافه وزن شده بود، بعد از دریافت جوایز گرمی‌ آلبوم ۲۵ به بیماری سختی دچار شد. او چندی بعد در مصاحبه با برخی از شبکه‌های خبری گفته که پس از ابتلا به بیماری سختی که اضافه وزن زیاد مسبب آن بود، تصمیم به کاهش وزن گرفته است.

برنامه عذایی و ورزشی ادل چیست؟‌

 برنامه ورزشی ادل

او در حال حاضر هر روز با مربی ورزشی معروف خود پیت گراسیمو (Pete Geracimo) که بسیاری از افراد مشهور دنیا تحت نظر او هستند به ورزش می‌پردازد.

این مربی معروف که از زمان اتمام آلبوم سوم ادل تاکنون در کنار اوست، در یک سال گذشته کمک شایانی به کاهش وزن ادل کرده است. گراسیمو قبل از هر چیز بر ضمیر ناخودآگاه افراد کار می‌کند. او معتقد است پایه و اساس این کار بیش از هر چیز باطن افراد است که پایه و شالوده اصلی هر فرد را تشکیل می‌دهد.

او می‌گوید: برای من ماهیچه‌های بزرگ مهم نیست. ورزش باید سبک زندگی ما را استحکام ببخشد نه این که آن را سست کند. به عقیده او اگر فقط به بزرگ کردن عضلات بیاندیشید، در واقع درحال کوچک کردن دنیای درون خود هستید و به ناگاه در می‌یابید که احساس واقعی را در زندگی فراموش کرده‌اید.

ادل از یک سال پیش تاکنون به توصیه گراسیمو تحت رژیم معروف Sirt Food است که به تازگی در امریکا عرضه شده است. او درصدد است در چند ماه آینده دو سایز دیگر از وزن خود را بکاهد. به گفته گراسیمو تنوع بسیار مواد غذایی در این رژیم سبب جلوگیری از گرسنگی و بی‌حالی فرد در روز می‌شود به گونه‌ای که به زحمت می‌توان آن را رژیم غذایی نام نهاد.

این مطلب را هم حتما بخوانید:‌ چهار رژیم غذایی که برای لاغر شدن مناسب نیستند

او می‌گوید زمانی که بیمارانی با وزن بالا به من مراجعه می‌کنند، توصیه اکید من رژیم غذایی Sirt Food است. متقاضیان می‌توانند توسط آن، بدون آسیب رساندن به بافت ماهیچه‌های خود، وزن کم کنند.

رژیم SirtFood

به باور بسیاری از کارشناسان تغذیه این رژیم یک کاهش موقتی وزن را برای علاقه‌مندانش به ارمغان می‌آورد. نکته‌ای که در مورد ادل نیز صدق می‌کند. چرا که براساس عکس‌های جدیدی که از این خواننده متشر شده نشان می‌دهد که او مجددا به وزن و سایز قبل خود بازگشته است. کارشناسان تغذیه می‌گویند این رژیم برای افرادی که وزن بالایی دارند خیلی موثر نیست.

رژیم Sirt Food روی غذای سیر تمرکز دارد. غذاها ی سیر حاوی گروهی از مواد غذایی است که به تازگی کشف شده و در برخی مواد مصرفی روزانه مانند کلم پیچ، شکلات، توت فرنگی، قهوه و غیره به طورعمده وجود دارند.

این مواد غذایی حاوی برخی مواد مغذی به نام  پلی فنول‌ها هستند و علاوه بر فعال سازی چرخه انرژی زایی در بدن، شکسته شدن بافت سلول‌های چربی اضافه بدن را به دنبال دارند. این عمل با فعال سازی بافت و ژن سیروتین  (Sirtuin) در بدن صورت می‌گیرد که به ژن‌های پوستی نیز شناخته می‌شوند. به علاوه اینها همان ژن‌هایی هستند که با ورزش و جنب و جوش فعال می‌شوند.

این برنامه به دو مرحله تقسیم می‌شود که هر مرحله ۷ روز به طول می‌انجامد. بیماران در مرحله اول وعده‌های صبحانه و ناهار را با سه آبمیوه سبز جایگزین می‌کنند و برای شام ازغذاهایی مانند میگوی آسیایی و مخلوط سرخ کرده نودل گندم یا خمیر سویا و توفوی کنجدی لعاب دار با زنجبیل و مخلوط گیاهان سرخ شده تند استفاده می‌کنند.

متقاضیان پس از گذراندن هفت روزه این دوره، وارد مرحله دوم رژیم می‌شوند.در این دوره آن‌ها  درهر وعده به میزان دلخواه از غذاهای سیر غنی با فاصله‌های زمانی مساوی بین وعده‌ها، در طول روز استفاده می‌کنند.

بر اساس آزمایش‌های مختلفی که روی بیماران دچار اضافه وزن انجام شده، متقاضیان دراولین دوره حدود سه کیلو از وزنشان را در مدت یک هفته  کم کردند.

درباره آوا رفیع‌ زاده

بر خلاف تصور عامه مردم مهندسان معمار فقط با آهن و خاک و آب در ارتباط نیستند. من یک معمار خانه دار هستم. در کنار وظایف کاری و به قول همه تیرآهن و سنگ و ستون، عاشق آشپزی و مسافرت و آشنایی با غذاها و فرهنگ و رسوم مختلف دیگر کشورها هستم و دوست دارم این تجربه های قشنگ رو با همه قسمت کنم. امیدوارم شما هم مثل من لذت ببرید.