خانه / 10کاری که خوب است انجام دهیم / بهترین همبرگر های تهران از قدیمی‌ها تا امروزی‌ها
همبرگر

بهترین همبرگر های تهران از قدیمی‌ها تا امروزی‌ها

همبرگر را شاید بتوان پیچیده‌ترین ساندویچ از باب سلیقه و مورد پسند بودن مشتری‌ها دانست. به قول معروف این ساندویچ گرد و کوچک ادا و اطوار زیادی دارد. در نگاه اول گوشت چرخ شده‌ گردی است که یا گریل می‌شود و یا سرخ و با مخلفات معمول ساندویچ‌ها ارائه می‌شود. اما این ساده‌ترین نگاه به این ساندویچ پرطرفدار است. نگاه عمیق‌تر و بزرگ‌تر نگاهی است که باعث شده بر سر بهترین همبرگر دنیا بین غول‌های این ساندویچ مثل مک دونالد و برگر کینک و … دعوا قدیمی باشد. دعوایی که به اندازه کل کل های کوکا کولا و پپسی قدمت دارد.

از طرفی همبرگر و چیزبرگر از غذاهایی است که خیلی‌ها روی آن تعصب دارند و ادعایشان می‌شود که بهترین برگر جهان را خورده‌اند و جز آن هم هیچ برگری را قبول ندارند. این موضوعی است که در نظرسنجی فیدیلیو هم با آن رو‌به‌رو شدیم و نظرسنجی ما را به پرچالش‌ترین نظرسنجی تا به امروز تبدیل کرد. چرا که از بین حدود هزار کامنت در پاسخ به بهترین همبرگر تهران، نام بیشتر از سی برگر فروشی در نقاط مختلف تهران برده شد و هر کدام هم با این عنوان بود: “ تا وقتی برگر اینجا رو نخوردید نمی‌تونید درباره بهترین برگر نظر بدید”

در حقیقت هم انتخاب بهترین همبرگر تهران کار واقعا سختی است. به این دلیل که هر روز شاهد افتتاح رستورانی هستیم که با فناوری‌های روز دنیا گوشت برگر را طبخ می‌کنند، نان‌های تازه و دست‌ساز در محل رستوران‌شان می‌پزند، انواع پنیرها و سس‌های جدید را بین ساندویچ‌شان می‌گذارند و حتی آووکادو یا آناناس هم به برگر‌هایشان راه پیدا کرده است.

اما نکته جالبی در بین نتایج نظرسنجی فیدیلیو وجود داشت و باعث شد تا نتیجه این نظرسنجی را به دو بخش تقسیم کنیم. بخش اول پاتوق‌های قدیمی برگر فروشی که از سال‌های دور مشتری‌های پر و پا قرص خود را حفظ کرده، ساندویچ را بین همان نان فرانسوی‌های گرد و بزرگ قدیمی سور می‌کند و فرمول گوشت برگرش از همان ابتدا بدون تغییر مانده است. دسته دوم هم همین برگر فروشی‌های جدید و نو است که سبک و سیاق خاصی را برای برگر‌هایشان در پیش گرفته‌اند و به دنبال ارائه طعم‌های جدید هستند. پس با مجله فیدیلیو همراه باشید تا نتیجه نظر سنجی بهترین برگر تهران را بدانید.

همبرگر فروشی‌های قدیمی

همبرگر

بابی ساندز

شاید همبرگر فروشی بابی ساندز عجیب‌ترین همبرگرفروشی تهران باشد . این همبرگری از قدیمی‌ترین‌های تهران است که تعداد زیادی مشتری ثابت، قدیمی و وفادار دارد. از ویژگی‌های این همبرگر فروشی می‌توان به برگرهای لبنانی، گردویی و سالاد‌های ویژه آن اشاره کرد. طعم‌های خاصی که فقط در این برگر فروشی قدیمی دیده می‌شود و البته آش رشته. بله درست خواندید «آش رشته» همبرگری بابی ساندز شاید تنها برگر فروشی در جهان باشد که آش رشته هم سرو می‌کند. بابی ساندز جایی برای نشستن ندارد و اکثرا جوانان مشتریان آن هستند و معمولا یا در ماشین یا در جلوی مغازه از همبرگر خود لذت کافی و وافی را می‌برند.

منو، آدرس و نظرات درباره بابی ساندز را اینجا بخوانید

 

همبرگر

 

بیگ بوی

بیگ بوی یکی از قدیمی‌ترین و اولین فست‌فودهای تهران است. رستوران با اصالتی که حتی تعطیلی چند ماهه‌اش باعث نشد تا مشتری‌ها را از دست بدهد. البته چند وقتی است که به دلیل برخی مغایرت‌ها مجبور شده‌اند نام خود را به نیک بو تغییر دهند. اما این تغییر نام هم از شلوغی آن کم نکرد. هر شب و بخصوص شب‌های تعطیل در خیابان عباس آباد و میدان تختی شلوغی و ترافیکی دیده می‌شود که بخاطر این پیتزا فروشی است.

اما چرا همبرگر آن جزو بهترین همبرگرهای تهران قرار گرفته است؟ دلیل اول گوشت آبدار و خوشمزه آن است. دلیل دوم هم این است که وقتی به بیگ بوی می‌روید با یک همبرگر غول پیکر مواجه می‌شوید که به تنهایی از پس آن بر نمیایید. درواقع همبرگر بیگ بوی آنقدر حجیم است که تمام نظریه‌ها درباره این که با یک همبرگر سیر نمیشویم و همبرگر غذای اقتصادی نیست و … را رد می‌کند.

منو، آدرس و نظرات درباره بیگ بوی را اینجا بخوانید

 

همبرگر

هاکوپیان

هاکوپیان را می‌توان شلوغ‌ترین و پرمشتری‌ترین همبرگر فروشی تهران دانست. جایی در خیابان خواجه عبدالله که فقط به صورت بیرون بر ساندویچ‌ها را ارائه می‌کند و همیشه مقابل آن صف طولانی خرید همبرگر است. خصوصا در آخر شب و روزهای تعطیل. تا اندازه‌ای که وقتی به هاکوپیان می‌روید تعداد زیادی آدم ساندویچ به دست کنار جدول نشسته‌اند و همبرگر می‌خورند.

گوشت آبدار و نرم اینجا که اندازه مناسبی هم دارد و بعد از خوردنش نه احساس گرسنگی می‌کنید و نه خوردن ساندویچ احساس بدی به شما می‌دهد باعث شده تا همبرگرهای هاکوپیان معروف شود. جذایت دیگر اینجا این است که گوشت‌ها را روی صفحه‌های بزرگ و با حرارت آتش گریل می‌کنند که تاثیر زیادی در خوشمزگی‌اش دارد. همیمنطور چیزبرگز و چیپس و پنیرهای هاکوپیان هم از آیتم‌های پرطرفدار اینجا است.

منو، آدرس و نظرات درباره هاکوپیان را اینجا بخوانید

 

همبرگر

همبرگر کماچ

کماچ هم یک همبرگر فروشی در خیابان خواجه عبدالله است که به اندازه هاکوپیان طرفدار دارد. گویا این خیابان به پاتوقی برای دوستداران این ساندویچ گرد و جذاب تبدیل شده است. همه نظراتی که درباره کماچ وجود دارد این است که اینجا برگر کاملا واقعی است و طعم اصلی خودش را دارد. گوشت‌های کماچ روی دستگاه گریل مخصوص پخته و تنوری می‌شود. البته کاملا آبدار و با قطری که در حالت پخته به ۲ سانتیمتر می‌رسد.

از دیگر ویژگی‌های کماچ این است که برگرها را به صورت ترکیبی با مختلفات اضافه هم می‌زند. یعنی برگرهایی با ژامبون، با چیپس و هات داگ، با سیب زمینی سرخ کرده داخل ساندویچ و همینطور با سس تایلندی که شیرین است. بنابراین با رفتن به کماچ برگرهایی بزرگ و حجیم با ترکیب‌های مختلفی انتظارتان را می‌کشد که شاید انتخاب بین آن‌ها برایتان سخت باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره کماچ را اینجا بخوانید

 

همبرگر

تاپس

تاپس یک همبرگر فروشی خیلی قدیمی در محله‌ هدایت است. محله‌ای در منطقه ۱۲ که خود از با سابقه‌ترین محله‌های تهران است. اینجا سابقه‌ای بیشتر از ۴۰ سال دارد و در زمان‌هایی که ساندویچ به سبک امروز بین مردم رایج نبود، یکی از معدود برگر فروشی‌های تهران بوده است.

هنوز خیلی‌ها هستند که انتظار آخر هفته را می‌کشند تا طرح ترافیک تمام شود و به قدیمی‌ترین برگر فروشی تهران بیایند. برگرهای اینجا طعم  عجیب و قدیمی را می‌دهند. طعم واقعی که شاید با برگرهای جدید متفاوت باشد اما سال‌ها تجربه و خاطره را پشت خود دارد. بنابراین اگر تا به حال برگر‌های تاپس را امتحان نکردید حتما یکبار به اینجا سر بزنید تا شما هم به دسته مشتریان ۴۰ و اندی ساله این برگر فروشی بپیوندید.

منو، آدرس و نظرات درباره تاپس را اینجا بخوانید

 

برگر ذغالی خیابان ظفر، ذغالی برگر پارک شفق در خیابان یوسف آباد و چیزبرگرهای ترنج در خیابان تهران ویلا هم در این دسته قرار می‌گیرند که کاربران فیدیلیو به آن‌ها رای داده‌اند.

 

برگر فروشی‌های جدید

همبرگر

خانه کباب

در نظرسنجی فیدیلیو و در بین ساندیچ‌فروشی‌های جدید خانه کباب خیابان آپادانا رتبه اول بهترین همبرگر را به خود اختصاص دارد. مغازه‌ای کوچک اما بسیار شلوغ در محدوده سهروردی. این ساندویچ فروشی با ریسه‌های پرنوری که از سر در خود آویزان کرده و با رنگ قرمز ورودی مغازه‌اش شناخته‌ می‌شود. البته اگر شلوغی و ازدحام اجازه بدهد تا نور و رنگ دیده شود. اینجا همیشه آنقدر شلوغ است که بسیاری از مشتری‌ها به صورت سرپا یا در ماشین ساندویچ‌شان را می‌خورند. این نکته در هر رستورانی که وجود داشته باشد نشان می‌دهد که کیفیت از دکوراسیون مهم‌تر است.

خانه کباب پاتوق هنرمندان و ورزشکاران هم هست و همیشه چند نفری از آن‌ها در اینجا دیده می‌شوند. منو خانه کباب ساندیچ هایی بر پایه گوشت و مرغ و به صورت کبابی است که به سبک ساندویچ‌های قدیم و نوستالژی اماده می‌شود. یعنی داخل نان فرانسوی گرد یا باگت و با سس مایونز اختصاصی. همینطور گوجه فرنگی و خیارشور. در اینجا از مختلفات جورواجور و جدید برگرفروشی‌های دیگر در بین ساندویچ خبری نیست اما در عوض آنقدر گوشت با کیفیت و خوشمزه‌ای به دست مشتری می‌دهند که باعث می‌شود در نظر سنجی فیدیلیو درباره آن اینطور بنویسند:” بهترین همبرگر فقط خانه کباب”

منو، آدرس و نظرات درباره خانه کباب را اینجا ببینید

 

همبرگر

برگرلند و برگر فکتوری

برگرلند و برگر فکتوری از برگرفروشی‌های جدیدی هستند که هرکدام سبک و سیاق خودشان را دارند. طرفداران برگرلند بخاطر علاوه بر خوشمزه‌یبودن ساندویچ ها، بخاطر مالکان این برند که یکی از گروه‌های موسیقی پرطرفدار است جذب آن شده‌اند. تا اندازه‌ای که نام این مغازه را یادشان می‌رود اما می‌گویند همان برگر فروشی که برای خواننده‌های گروه بروبکس است.

ما این دو برگر فروشی‌ را در کنار هم آورده‌ایم چرا که سبک کارشان شبیه هم است و به یک اندازه هم در نظرسنجی فیدیلیو رای آورده‌اند. البته برگرلند تعداد شعبه‌های بیشتری از برگرفکتوری دارد اما برگر فکتوری در یک مرکز خرید مهم و شلوغ تهران یعنی پالادیوم واقع شده و کیفیت ساندویچ‌هایش آنقدر بالاست که نداشتن شعبه‌های دیگر از محبوبیتش کم نمی‌کند.

در هر دو این رستوران‌ها شما می‌توانید برگر‌های آبدار و با گوشت تازه نوش جان کنید. برگرهایی که جوسی هستند و با نان شیرین سفارشی ساندویچ می‌شوند. البته این دو برگر فروشی در نظرسنجی بهترین سیب زمینی سرخ کرده تهران هم رقابت تنگاتنگی داشتند و هر دو در این نظر سنجی رای آوردند. بنابراین صرف یک وعده غذای خوشمزه در این دو رستوران می‌تواند یک خاطره خوب را برایتان رقم بزند.

منو، آدرس و نظرات درباره برگرلند و برگرفکتوری را  ببینید

 

همبرگر

مم مد برگر

مم مد برگر که در واقع همان رستوران مم مد استیک هاوس است، برگرهایی کوچک و با گوشت مخصوص ارایه می‌کند. برگرهایی که مشابه آن در هیچ رستوران دیگری وجود ندارد. البته مم مد استیک هاوس تقلیدی از خانه استیک نصرت است که به صورت زنجیره‌ای در کشور ترکیه شعبه دارد و بسیار هم معروف است. برگرهای مم مد نسبت به اندازه‌ای که دارند به نظر گران می‌آیند. اما این گرانی به دلیل نوع گوشت مصرفی و البته نوع خاص رستوران است.

این که مم مد برگر در فاصله کمی از تاسیس طرفداران خودش را پیدا کرده و در نظرسنجی فیدیلیو هم کامنت‌های زیادی را به خود اختصاص داده نشان می‌دهد که سبک برگرهای جدیدی که در پیش گرفته مورد پسند مردم است. اما در کنار این باید قیمت بالای برگرهایش را هم در نظر گرفت که شاید برای خیلی‌ها به یم بار تجربه بیرزد و دیگر نتوانند برگرهای مم مد را امتحان کنند. البته به جز شعبه مخصوص برگر این رستوران که در پارک وی واقع است، در شعبه اصلی که در ساختمان آ اس پ هست هم می‌توانید برگرها را تست کنید و از طعم آن لذت ببرید

منو، آدرس و نظرات درباره مم مد استیک هاوس را اینجا ببینید

 

همبرگر

رترو

رترو یک فست فود تازه تاسیس در محله سعادت آباد است. محله‌ای که هر روز یک فست فود یا رستوران جدید در آن تعطیل و یک فست فود دیگر افتتاح می‌شود. بخش زیادی از کامنت‌های اینستاگرام فیدیلیو به این برگر فروشی اختصاص پیدا کرد که کمی عجیب بود. به این دلیل که بخاطر تازه تاسیس بودنش خیلی‌ها به اینجا رفته‌اند تا تجربه جدیدی داشته باشند و از طرفی با یک برگر خوشمزه مواجه شدند که باعث شد نام رترو  بر سر زبان‌ها بیفتد.

برگرهای رترو در یک نان گرد و بزرگ فرانسوی سرو می‌شود و مثل بعضی برگر فروشی‌ها نرم و شیرین نیست. گوشت آن هم ضخامت دارد و همین باعث می‌شود ساندویچ شما به اندازه کافی بزرگ باشد. در کنار برگرها سیب زمینی درشت تنوری که با ادویه مزه دار شده است سرو می‌شود و بنابراین از سیب زمینی سرخ کرده خبری نیست. محتویات دیگر برگر‌های رترور علاوه بر کاهو فرانسوی و گوجه و خیار، انواع تاپینگ‌ها و سس‌هایی که از یک برگر با برگر دیگر تفاوت دارد. مانند برگر هالومی و برگر بی بی کیو و ….

منو، آدرس و نظرات درباره رترور را در اینجا بخوانید

 

همبرگر

برگرتریم

بعد از محله سعادت آباد، شاید بتوان محله پاسداران را پررقابت‌ترین محله از نظر رستوران‌ها دانست. و البته از نظر برگر فروشی‌ها. در این محدوده برگرفروشی‌هایی مانند پلاس، ژوانی برگر، برگرلند، برگرتریم و چند همبرگرفروشی دیگر وجود دارد که هر کدام هم  ادعایی در زمینه ارائه بهترین کیفیت را دارند. در کامنت‌های مربوط به نظرسنجی بهترین برگر تهران در اینستاگرام فیدیلیو هم هر کدام از این‌ها تعدادی رای را به خود اختصاص دادند. اما بیشتر از همه به برگرتریم اشاره شده بود که باعث شد ما هم اسم آن را در این لیست بیاوریم.

اما ویژگی‌های برگرتریم چیست که آن را محبوب کرده است؟ در منو برگرتریم فقط ۴ مدل برگر دیده می‌شود. دو نوع آن به صورت کلاسیک است که یکی ساده و یکی با پنیر سرو می‌شود. اما دو مدل آن بدون مخلفات معمول ساندویچ‌ها یعنی بدون کاهو و گوجه و خیار و به شیوه خاص تریم سرو می‌شود. لونا برگر که محتویات آن گوشت، بادمجان و پیاز کاراملی است. تریم‌برگر که محتویات آن گوشت و بیکن و سس قارچ است. شاید این شیوه خاص سرو برگر است که تریم را به یکی از خوشمزه‌ترین برگرهای تهران تبدیل کرده و برای مشتری‌ها تجربه متفاوتی را رقم زده است.

منو، آدرس و نظرات درباره برگرتریم را اینجا بخوانید

منهتن گریل، پارادیزو، گریل فکتوری لواسان، فایوگایز و بارزیل هم از دیگر برگرفروشی‌های این دسته بودند که کاربران زیادی نظر مثبت نسبت به طعم و کیفیت آن‌ها داشتند و تجربه صرف غذا در این رستوران‌ها را به دیگران توصیه کردند.

 

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

5 نظرها

  1. درودبرشماوسپاس از مطالب خوش ذوق وخوش طعم شما حقیربا۲۲سال سابقه درانواع فستیوال فودوآشپزی درچندکشوروهمکاری بروشورهای خارجی با کسب تجربه ازذائقه مشتریان ایرانی بیشترین فیدبک مشتری ازهمبرگرسلیقه ای بوده ونضرات مخاطبین نیز مبین این مورد می باشد ولی به قطع یقین استفاده از گوشت دامهائی که در ارتفاعات ازعلوفه طبیعی استفاده می کنند نانهای مرغوب درکناریه سس تخصصی بهترین برگررامیتوان باادعابه مشتری ارائه کرد.

  2. بابی ساندز همبرگرش بوی گوشت گوسفند میده

  3. تقریبا همه این هایی که نام بردید غیر از تاپس رو امتحان کردم هیچ کدومشون به نظر من جزء ۱۰ تای اول تهران نیست انشاالله که مقاله جنبه تبلیغات نداشته باشه چون سایت معتبری مثل فیدیلیو مخاطب های رستوران بروی زیادی داره و اگر برای تبلیغ مقاله بزنید در بلند مدت مخاطب رو از دست میدید با تشکر از سایت خوب فیدیلیو

    • دوست عزیز این لیست بر مبنای نظرسنجی کاربران فیدیلیو در اینستاگرام تهیه شده است. هر کدام از رستوران های ذکر شده در این نظر سنجی ده ها رای آورده اند. خوشحال می شویم شما هم در نظرسنجی های صفحه اینستاگرام فیدیلیو شرکت کرده و نظر خود را آنجا برای ما درج کنید تا بتوانیم بیشتر از نظرات شما استفاده کنیم.

  4. خیلی از برگرهای به نام رو نام نبردید
    دکتر آرین (اورجینال فود جدید) ، آلونک ، بلک برگر تجریش ، فایو گایز ، منهتن برگر