خانه / کافه و رستوران / کافه محبوب من / یک کلبه تند و تیز در بام تهران
چیلی‌ هاووس

یک کلبه تند و تیز در بام تهران

چیلی‌ هاووس یکی از رستوران‌های حاضر در اواسط جاده تندرستی بام تهران است که گویا قرار است به زودی به یک رستوران زنجیره‌ای تبدیل شود. شعبه اصلی آن در ارتفاعات توچال یا همان بام تهران بوده و بنا به گفته پرسنلش شعبه دیگر چیلی‌ هاوس به زودی در باشگاه انقلاب تهران افتتاح می‌شود.

این رستوران در حقیقت اولین حضور رسمی یک برند غذایی خارجی در ایران است که توسط یک هلدینیگ صنایع غذایی با نام خانه غذای بهسا تاسیس شده. هلدینگی که گفته می‌شود به‌زودی برندهای دیگری نیز در بخش پیتزا و یا مرغ سوخاری در ایران راه‌اندازی می‌کند. با مجله فیدیلیو و یک گزارش جذاب از این فست فود همراه باشید.

تجربه طعم چیلی در بام تهران

وقتی به قصد قدم زدن وارد بام تهران می‌شوید و چند دقیقه‌ای از ایستگاه اتوبوس بعد از پارکینگ به سمت ایستگاه یک پیاده‌روی می‌کنید به پیچی می‌رسید که این روزها در هر دو سمتش ایستگاه‌های خوشمزه‌ای قرار دارند. در سمت چپ این پیچ، چیلی‌ هاووس با نورپردازی و طراحی زیبایی همانند یک کلبه چوبی بزرگ توجه شما را به خود جلب می‌کند.

چیلی‌ هاووس یک برند آمریکایی اردنی است که از سال ۱۹۸۵ با تمرکز بر بازار خاورمیانه فعالیت خودش را آغاز کرده است. رستورانی که در هوای مطبوع و تازه توچال پذیرای افرادی است که به طعم، کیفیت و دیزاین غذا و البته مکانی که غذا را در آن میل می‌کنند اهمیت می‌دهند. از ویژگی‌های غذای چیلی‌ هاووس می‌توان به گوشت برگرها، سیب‌زمینی و در کنار تمام این‌ها به آلبوم سس‌ که بنا به درخواست شما در کنار غذا برای سرو می‌شود اشاره کرد.

[aparat id=”sOECG”]

ما در چیلی‌ هاووس سیب زمینی سرخ کرده ، سس قارج ، پنیر مخصوص به همراه دو نوع سس چیلی را امتحان کردیم که طعمی مناسب و جدید داشت. این نکته را در نظر داشته باشید که یک سیب زمینی به‌راحتی می‌تواند پیش غذای دونفره باشد پس توصیه می‌کنم که به تعداد سیب زمینی سفارش ندهید. اگر با جمع دوستان تصمیم گرفتید به این رستوران بروید می‌‌توانید برای هر دو نفر یک نوع سیب زمینی سفارش دهید و با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

پیش غذاهای چیلی هاوس شامل انواع سیب‌زمینی به صورت پوره و سرخ شده با سس‌های خوش طعم و مخلفات هیجان انگیز و همچنین بال تند چیلی است که توصیه می‌کنیم آنها را امتحان کنید.

اینجا برگر می‌چسبد

بعدی قبلی
چیلی‌ هاووس
چیلی‌ هاووس
چیلی‌ هاووس
چیلی‌ هاوس
چیلی‌ هاوس
چیلی‌ هاووس
چیلی‌ هاووس
بعدی قبلی

برگرهای این رستوران شامل فایربرگر، هاوس برگر، چیلی برگر، کابوی برگر،  مسترکیو برگر، اسکریمینگ برگر و چیزبرگر است که برای افرادی که مشتری ثابت چیلی هاوس هستند انتخاب بین برگرها واقعا دشوار است. اگر در انتخاب برگر مورد نظرتان مردد هستید می‌توانید ابتدا برگرهای ریزه میزه این رستوران را امتحان کنید و پس از آن برگر مورد علاقه‌تان را سفارش دهید. این هم یک مزیت دیگر چیلی هاووس است.

می‌پسندم چون:

طعم فوق العاده و مواد تازه

نوشیدنی‌های طبیعی خوشمزه

داشتن فضای باز و هوای سالم

به هر حال فایربرگر و اسکریمینگ برگر انتخاب‌های ما برای تست برگر‌های این رستوران بود. متشکل از گوشت تازه و مغز پخت شده که به راحتی می‌توانید تازه بودن مواد بکار رفته در آن را حس کنید. نان برگرها هم نرم و بدون ترک بود اما از آنجایی که ما به عنوان پیش غذا یک سیب زمینی کامل را خورده بودیم،‌در خوردن برگرمان واقعا کم آورده بودیم.

اگر اهل برگر نیستید می‌توانید از میان غذاهایی مانند چینگر رپ، استیک فیلی و چیکن فیلی یکی که بیشتر به ذائقه‌تان نزدیک است را انتخاب کنید. البته نکته مثبت دیگر در مورد این رستوران این است که خدمه چیلی هاووس تمام آموزش‌های لازم را دیده‌اند و هر سوالی در مورد غذاها و مواد تشکیل یافته و تفاوتشان با یکدیگر از آن‌ها داشته باشید با حوصله پاسخگو هستند.

در مورد نوشیدنی هم باید بگوییم که چیلی هاوس امضای مخصوص خود را در نوشیدنی‌ها دارد. موهیتو و پیناکولادای چیلی هاوس طعمی خاص و جادویی دارد که البته برای هضم غذا نیز بسیار مناسب است.

باربی‌کیو بازی به سبک چیلی‌ هاووس

بعدی قبلی
بعدی قبلی

نمی‌پسندم چون:

دور بودن از فضا شهر

قیمت نسبتا بالا

هوای تمیز و سالم در کنار طراحی و البته نورپردازی زیبا از دلایلی است که لذت صرف غذا در چیلی هاوس را دو چندان می‌کند. این رستوران در دو قسمت خارجی و داخلی طراحی شده است که در فصول گرم سال بیشتر مراجعان ترجیح می‌دهند میزهایی که در فضای باز قرار دارند را انتخاب کنند. فضای داخلی نیز بزرگ و بسیار دنج و راحت است.

گویا قرار است برای زمستان پیش‌رو یک گریل بزرگ در فضای خارجی رستوران نصب شود و برگرهای گریل شده مقابل مشتریان آماده و سرو شوند.

این رستوران گنجایش ۱۲۰ را دارد و فضای مناسبی برای میهمانی‌های خانوادگی، دوستانه و حتی شام و ناهارهایی است که دوست داریم به تنهایی میل کنیم.

اگر برای تجربه طعم‌های خاص چیلی‌ هاووس علاقمند شدید به شعبه مرکزی آن در توچال مراجعه کنید، اگر هم اهل کوهنوردی نیستید و پیاده‌روی در باشگاه انقلاب را ترجیح می‌دهید در آینده نزدیک می‌توانید میهمان شعبه دوم این رستوران باشید.

برای اطلاع از منو آدرس چیلی هاووس اینجا کلیک کنید

 

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.