خانه / پیشنهادهای ویژه / پاتوق های جگرکی در تهران کجاست؟
جگرکی

پاتوق های جگرکی در تهران کجاست؟

همه ما جگرکی را با میدان بهمن تهران که نام دیگر آن میدان کشتارگاه است به یاد می‌آوریم. میدان بزرگی که دور آن پر از مغازه های دل و جگر فروشی است. به این دلیل که آنجا نزدیک ترین محل به کشتارگاه است و مردم فکر می‌کنند این نزدیکی باعث تازگی مواد مصرفی است. البته که این تفکر تا اندازه‌ای درست است اما نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که یک جگرکی به اندازه کافی مشتری داشته باشد تا مواد مصرفی اش مانده نباشد و بتواند آنها را تازه به دست مشتری بدهد. بنابراین ممکن است خیلی از مغازه های اطراف این میدان خوراک تازه و دلچسبی را به مشتری ندهند و از طرفی جگرکی‌ای در شمال یا غرب تهران باشد که بهترین سیخ ‌های دل و جگر را آماده می‌کند.

به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم در اینستاگرام فیدیلیو از شما بپرسیم بهترین دل و جگر تهران را در کدام جگرکی خورده‌اید تا بتوانیم این گزارش را بر اساس نظرات شما تنظیم کنیم. گزارشی که یک راهنمای جمع و جوری برای قرارهای جیگری شما باشد و کل کل هایتان را بر سر اینکه چه کسی بیشترین تعداد سیخ را می‌خورد به آنجا ببرید. با مجله فیدیلیو همراه باشید.

بعدی قبلی

جگرکی

جگرکی بهارنارنج

درست است که شهرک اکباتان کمی از شهر جدا افتاده و به قول معروف انحصار دارد. اما این شهرک با عظمت برای خودش یک شهر و یک دنیا محسوب می‌شود. اکباتان تنها یک منطیقه مسکونی نیست. خصوص اینکه روز به روز مجهزتر و مدرن تر می‌شود و افراد بیشتری را به داخل خود می‌کشد. جالب است بدانید رتبه اول نظرسنجی فیدیلیو درباره بهترین دلو  و جگر تهران مربوط به یک جگرکی در شهرک اکباتان است که به گفته کاربرها توسط دو برادر پزشک اداره می‌شود. به همین دلیل هم کیفیت و بهداشت در آن در سطح خیلی بالا قرار دارد.

این دو عامل  باعث می‌شود دل و جگرهای اینجا بسیار خوشمزه و پر طرفدار شود. یعنی همین که به یک جگرکی برویم و فردایش مریض نشویم مثل بعضی جگر فروشی‌های میدان بهمن، خود علتی است که باز هم به آنجا برویم. یکی ازآیتم های ویژه بهار نارنج “کوهان” است که فقط مخصوصی همینجاست و در هیچ جگرکی دیگر وجود ندارد. پس حتما آن را امتحان کنید.

نان های بهار نارنج  هم همیشه داغ است و خلاقیتی که در ترکیب دل و جگر و قلوه و روش طبخ آن ها دارد (شکاری، دوش کباب و …) بهار نارنج را انتخابی هیجان انگیز برای همه کرده است. پس اگر از عاشقان دل و جگر هستید بدون امتحانِ بهار نارنج دیگر چنین ادعایی نداشته باشید!

منو، آدرس و نظرات درباره بهارنارنج را اینجا بخوانید

جگرکی

توچال

قدیمی‌ترین و معروف ترین پاتوق‌ جگر خوری در تهران این مغازه است. جایی که شب ها از همه نقطه شهر عاشقان دل و جگر را به شمال تهران و منطقه پاسداران می‌کشاند. اگر به توچال می‌روید اولین نکته این است که صبر داشته باشید. به این دلیل که آنجا بسیار شلوغ است و بسیار هم کوچک. تا اندازه‌ای که مردم غذایشان را در سینی می‌گیرند و پشت ماشین‌های پارک شده‌شان روی صندوق عقب و به طور ایستاده آن را می‌خورند.

به دلیل همین شلوغی هم خوردن جگر در این فضا لطف دیگری دارد. دوغ لیوانی دست ساز توچال هم طعمی منحصر به فرد و خوب دارد که به هیچ عنوان نباید فراموش شود. قیمت های کاملاً منطقی در قبال کیفیتی که دریافت خواهید کرد در محبوب شدن توچال نقش اساسی داشته است. خوئک و سردل هم حتماً در انتخاب هایتان در توچال باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره توچال را اینجا بخوانید

جگرکی

شبزدگان

شعبه اول شبزدگان در بلوار اندرزگو بود که کم کم هویت خاصی پیدا کرد. به این دلیل که بازیگران، ورزشکاران و افراد معروف به آنجا می‌رفتند و هر شب یک یا چند مهمان ویژه داشت. کار به جایی رسید که حتی خیلی از طرفداران ورزشکارها و بازگرها به شبزدگان می‌رفتند تا شاید در مقابل یک جگرکی، سلبریتی محبوبشان را ببیند.

همین استقبال که ناشی از کیفیت خوب محصولات بود باعث شد تا به سرعت یک شعبه دیگر و در یک منطقه پرطرفدار دیگر مثل سعادت آباد زده شود. بنابراین شبزدگان یکی از معدود جگرکی‌هایی است که حالا با دو شعبه زنجیره‌ای محسوب می‌شود.

شبزدگان هم در اوقاتی از روز خیلی شلوغ می‌شود ولی مشکل کمبود فضای توچال را ندارد و پرسنلی مودب و حرفه ای در هر شرایطی آماده پذیرایی از شما هستند. دوغ و ترشی و بال کبابی، در کنار نان تازه و سبزیجات خوشمزه خدمات شبزدگان را زبانزد کرده است. پس اگر مسیرتان به بلوار اندرزگو خورد و هوس یک دل و جگر خوش مزه کردید، شبزگان را فراموش نکنید. شاید بخت با شما یار بود و هنرمند مورد علاقه تان را هم در میز بغلی خود زیارت کردید!

منو، آدرس و نظرات درباره شبزدگان را اینجا بخوانید

جگرکی

دادمان

یک جگرکی خاص با حوال و هوای خیلی خوب در بلوار دادمان همین جگرکی دادمان است. جایی که اسمش را از خیابانی که در آن قراردارد گرفته است. بلوار فرحزادی، خیابان درختی و خیابان دادمان در محله شهرک غرب یکی از پاتوق‌های شکم‌گردی در این محدوه است. همه چیز را در این خیابان و در فاصله خیلی کوتاه از یکدیگر می‌توانید پیدا کنید. از اژدر زاپاتا و ابمیوه فروشی، تا فست فود و رستوران سنتی و تا شیرینی فروشی.

و در بین همه این‌ها هم یک جگرسرای خیلی معروف وجود دارد که شب‌ها بیرون از مغازه میز می‌گذارد و با شلوغی که دارد بخشی از ترافیک این بلوار را رقم می‌زند. اینجا هم نان‌های خوشمزه‌ای دارد که خودشان می‌پزند و همینطور فضای شیکی که باعث می‌شود با مهمان‌های رودربایسی دار هم بتوانید به آن بروید.

برخی از کاربرهای فیدیلیو می‌گویند اگر می‌خواهید کسی را دل و جگر خور کنید به دادمان ببرید تا اولین تجربه برایش بهترین تجربه باشد. علاوه بر جگر، بال مرغ هم در دادمان بسیار پرطرفدار است و اگر رفتید حتما آن را سفارش دهید.

منو، آدرس و نظرات درباره دادمان را اینجا بخوانید

جگرکی

جگرکی داداش گلم و داریوش

وقتی کامنت‌های نظرسنجی فیدیلیو را بررسی می‌کردیم نکته جالبی در آن‌ها وجود داشت که تصمیم گرفتیم در این گزارش آن را مطرح کنیم.  در بعضی کامنت‌ها از دل و جگر فروشی‌هایی نام برده شد که به اندازه جگرکی‌های دیگر آوازه شان در اینترنت و اپلیکیشن‌های مربوط به غذا راه نیفتاده، اما برای یک محل پاتوق محسوب می‌شوند و ویژگی‌های خاص خودشان دارند. وقتی اولین نفر در کامنت نام جگرکی داداش گلم در خیابان آذربابجان یا نام جگرکی داریوش در خیابان دماوند را نوشت، انگار بچه محل‌های منطقه آذربایجان و دماوند یادشان افتاد وقت آن رسیده که از پاتوق‌های محلی‌شان در برابر اسم و رسم ‌های بزرگ دفاع کنند. و همین شد که تعداد زیادی از کامنت‌ها به داداش گلم و داریوش اختصاص پیدا کرد.

حالاکه شما تا آخر این گزارش را خوانده‌اید و به دنبال یک دل و جگر فروشی درجه یک می‌گردید، بد نیست که شهامت کنید و پاتوق‌های معروف را کنار گذاشته، دل به جگرهای محله آذربایجان یا دماوند داده و خود را مهمان یک تجربه جدید کنید. حتی بعد از رفتن به این دو مکان جدید، فیدیلیو منتظر شماست تا نظرات و عکس هایتان را از این دو محل برایمان به اشتراک بگذارید و از تجربه خود برایمان بنویسید.

آدرس داداش گلم: خیابان آذربایجان خیابان اسکندری

آدرس داریوش: نارمک خیابان دماوند ایستگاه داریوش

بعدی قبلی

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.