خانه / پیشنهاد سردبیر / خوشمزه‌ترین هات داگ تهران را کجا بخوریم؟
ساندویچ هات داگ

خوشمزه‌ترین هات داگ تهران را کجا بخوریم؟

ساندویچ هات داگ در بین کشورهای اروپایی و به‌خصوص آمریکایی بسیار محبوب است، تا اندازه‌ای که در کوچه و خیابان افرادی روی چرخ دستی این ساندویچ ‌را می‌فروشند. این محبوبیت دلایل زیادی دارد که یکی از آن‌ها اندازه کوچک ساندویچ و دیگری قیمت اقتصادی آن است. این ساندویچ از سوسیس فرانکفورتری تشکیل شده که به صورت سرخ شده یا گریل شده استفاده می‌شود. نان مخصوص و نرمی دارد که اندازه آن کمی از سوسیس کوچکتر است و به همین دلیل هم دو طرف سوسیس از ساندویچ بیرون می‌زند. و البته مهمترین بخش یک ساندویچ هات داگ بخش افزودنی‌های آن است. انواع سس ها، انواع سبزیجات و انواع ادویه‌ها  که طعم یک ساندویچ را متمایز می‌کند.

با اینکه این ساندویچ هات داگ غذای اصیل ما ایرانی‌ها نیست و از یک فرهنگ دیگر وارد شده، اما محبوبیتش در چند سال اخیر زیاد شده است. تا اندازه‌ای که برخی رستوران‌ها به صورت تخصصی به این غذا پرداخته‌اند و بخش زیادی از منو‌ خود را به چند مدل هات داگ اختصاص داده‌اند. حتی آن سبک هات داگ خیابانی هم در بعضی منطقه‌ها دیده می‌شود، تا اندازه‌ای که بخشی از هویت آن مکان شده است. مثل بازارچه گیشا که در طبقه زیرین آن تعداد زیادی هات داگ فروشی کنار هم قرار دارد. مردم هم به آنجا می‌آیند، ساندویچ‌شان را می‌گیرند و در لبه سکوها مینشینند و به هات داگ خوردن مشغول می‌شوند.

این محبوبیت و استقبال باعث شد تا در مجله فیدیلیو به بررسی پاتوق‌های هات داگ خوری بپردازیم. اما قبل از آن تصمیم گرفتیم در اینستاگرام فیدیلیو درباره بهترین هات داگ تهران نظرخواهی کنیم و حالا در این گزارش نتایج آن را اعلام می‌کنیم. با بخش پیشنهاد فیدیلیویی از مجله فیدیلیو همراه باشید تا بدانید بهترین هات داگ تهران در کدام فست فود سرو می‌شود.

 

هات داگ شیلا

هات داگ شیلا

شیلا اولین فست فود زنجیره‌ای است که به طور اختصاصی به هات داگ پرداخته است. در سال‌های اول تاسیس فقط چند مدل از این ساندویچ را ارائه می‌کرد و بعد از آن کم کم منو را گسترس داد و حالا انواع پیتزا، برگر و مرغ سوخاری را هم سرو می‌کند. ویژگی هات داگ ‌های شیلا این است که سوسیس‌هایش را به طور مخصوص و با فرمول ویژه تولید می‌کنند. یعنی با سوسیس‌های کارخانه‌ای که رستوران‌های دیگر استفاده می‌کنند فرق دارد. به همین دلیل کیفیت آن بالاست و رتبه اول نظر سنجی فیدیلیو را به خود اختصاص داده است.

در منو شیلا هفت مدل هات داگ با قیمت‌های مختلف دیده می‌شود. گرانترین آن به اسم هات داگ استیک لیونل است که قیمتی در حدود ۲۲ هزار تومان دارد. و ارزانترین آن هم هات داگ کلاسیک است که ۱۱ هزار تومان است.

ویژگی دیگر هات داگ های شیلا تنوع در سس و افزودنی‌های آن است. افزودنی‌هایی مثل پنیر گودا، سس قارچ، گوشت چرخ‌کرده و … که به سلیقه خودتان می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

منو، آدرس و نظرات درباره شیلا را اینجا بخوانید

 

هات داگ گامبی

هات داگ گامبی

فست فود گامبی یک رستوران با ویژگی‌های خاص است. ویژگی‌هایی که آن را از دیگر برگر‌ها متمایز کرده است. تا اندازه‌ای که در فودکورت‌ها معمولا فست فود گامبی از بقیه رستوران‌ها شلوغ‌تر است. در منو گامبی فقط سه نوع غذا  وجود دارد. انواع برگر، انواع بال و انواع هات داگ. برای بار اول شاید در انتخاب غذایتان دچار مشکل نشوید اما در دفعات بعدی که به گامبی بیایید قطعا نمی‌توانید بین انتخاب‌های خوشمزه تصمیم بگیرید. آنقدر همه چیز در گامبی خوشمزه است که معمولا در سفارش مشتری‌ها ترکیبی از همه غذاهای منو دیده می‌شود. از طرفی چون اندازه ساندویچ‌ها و برگرها در گامبی کوچک و به صورت اسلایدی است باعث می‌شود تا بتوانیم از همه غذاها تست کنیم.

درباره هات داگ گامبی تقریبا این اشتراک نظر وجود دارد که طعم آن یادآور هات داگ‌ های آمریکایی است. این ویژگی در نحوه سرو، نحوه طبخ و سس‌هایی که استفاده می‌کنند وجود دارد. اگر به گامبی رفتید سیب‌زمینی‌های مخصوص آن را هم امتحان کنید چرا که در نظرسنجی بهترین سیب زمینی تهران هم رتبه آورده است.

منو، آدرس و نظرات درباره گامبی را اینجا بخوانید

 

هات داگ چمن

هات داگ چمن

ساندویچ چمن از قدیمی ترین فست‌فودهای محله نیاوران است. پیتزا و ساندویچ‌های تنوری‌اش خیلی معروف و خوشمزه است. به همین دلیل هم با وجود جای کمی که دارد اما همیشه جلو آن صف تشکیل می‌شود. به این دلیل که به پارک نیاوران نزدیک است، خیلی‌ها از چمن ساندویچ می‌خرند و برای خوردن آن به پارک می‌روند.

حالا هات داگ تنوری چمن هم رتبه سوم بهترین هات داگ را در نظرسنجی فیدیلیو آورده است. ساندویچ بزرگ و پرملاتی که به صورت تنوری سرو می‌شود و قیمت آن هم ۱۴ هزارتومان است. ویژگی هات داگ چمن این است که با نان فرانسوی و در اندازه بزرگ آماده می‌شود و مثل هات داگ های شیلا یا گامبی در اندازه کوچک و با نان شیرین نیست.

منو، آدرس و نظرات درباره پیتزا چمن را اینجا بخوانید

 

هات داگ شیک شک

هات داگ شیک شک

شیک شک یک فست فود تازه تاسیس در میرداماد است. در مدت کوتاهی معروف شد و این بخاطر کیفیت خوب همبرگرها و ساندویچ‌هایش بود. دلیل دیگر هم بخاطر نوع خاصی از ساندویچ بود که برای بار اول شیک شک در بین فست فودها سرو کرد. ساندویچ پاسترامی که از ورقه‌های نازک و پرتعداد نوع خاصی کالباس تشکیل شده، در نان برگر و به همراه پنیرگودا سرو می‌شود.

اگر بخواهیم آیتم‌های منو شیک شک را به ترتیب پرطرفدار بودن مرتب کنیم ابتدا پاسترامی، بعد از آن اسموکی برگر و رتبه سوم را هم هات داگ‌ آن دارد. اما در مقایسه با هات داگ رستوران‌های دیگر و از نظر کاربران اینستاگرام فدیلیو رتبه چهارم بهترین هات داگ تهران برای شیک شک است. در اینجا هم هات داگ به صورت کلاسیک و در نان شیرین با اندازه کوچک سرو می‌شود. اما چیزی که آن را جذاب می‌کند سس مخصوص و پنیر‌ آب شده روی آن است. در منو شیک شک سه مدل ساندویچ هات داگ وجود دارد که قیمت‌هایی بین ۱۱ تا ۱۴ هزارتومان دارد.

منو، آدرس و نظرات درباره شیک شک را اینجا بخوانید

 

هات داگ فرید

هات داگ فرید

در محله سعادت آباد هم یک خیابان معروف برای انواع خوراکی و غذا فروشی وجود دار که پاتوق تفریح‌های شبانه است. کافی است از میدان کاج وارد بلوار سعادت آباد شوید تا با ده‌ها آبمیوه فروشی، فست فود، جگرکی، رستوران و کافی شاپ مواجه شوید. به قول معروف این محله پاتوق شکم‌گردی است و به همین دلیل هم آنقدر ترافیک دارد که اگر قصد خورن غذا ندارید بهتر است وارد این بلوار نشوید.

حالا در بین همه این غذافروشی‌ها، فست فود فرید است که از بقیه معروف تر است و هات داگ فرید آن هم از سایر آیتم‌های منو پرفروش‌تر. با اینکه تابلو اینجا فست فود فرید است اما به دلیل معروف بودن هات داگ‌هایش همه نام آن را با هات داگ فرید می‌شناسند. از نظر کاربران اینستاگرام فیدیلیو هم اینجا یکی از بهرین هات داگ های تهران را دارد و رتبه پنجم را به خود اختصاص داده است.

منو، آدرس و نظرات درباره هات داگ فرید را اینجا بخوانید

 

پاساژ نصر و پاساژ اندیشه گیشا

هات داگ های پاساژ نصر و پاساژ اندیشه

معمولا در پاساژها دکه‌های کوچکی وجود دارد که با خوراکی‌های متنوع تلاش می‌کنند تا گرسنگی خریداران را کم کنند. ذرت مکزیکی، دونات و پیراشکی و بارهای کوچک بستنی و نوشیدنی بخشی از این خوراکی‌های سیار است. اما موضوع وقتی جالب می‌شود که خوراکی‌های یک پاساژ معروف شود و آوازه خوشمزه بودنش دهان به دهان بچرخد.

برای ما هم جالب بود که با وجود هزاران فست فود و رستوران در تهران، مردم از ساندویچ هات داگ پاساژ اندیشه و پاساژ نصر در گیشا نام برده بودند. البته هات داگ خوردن در پاساژ نصر بخشی از هویت این مجموعه است و به یک رسم قدیمی تبدیل شده. تا اندازه‌ای که طبقه پایین پاساژ چند مغازه در کنار هم هات داگ، سیب زمینی و قارج سوخاری ارائه می‌کنند و حتی کسانی که به قصد خرید به پاساژ نیامده‌اند هم از اینجا ساندویچ می‌خرند و روی پله‌ها یا کنار جدول آن را می‌خورند.

آدرس: پاساژ اندیشه در خیابان سهروردی میدان پالیزی و پاساژ نصر در خیابان گیشا

 

هات داگ خوران ولیعصر

هات داگ خوران ولیعصر

از اسم عجیب و غریب این ساندویچ فروشی تعجب نکنید چرا که دلیل‌های زیادی برای شگفت زدگی تان وجود دارد. کافی است یک بار نزدیک ظهر به اینجا بروید. ازدحام دانشجویان و دانش آموزان به حدی است که به قول معروف سوزن بندازی پایین نمی‌رود.‌

ساندویچ هات داگ‌ خاص و فلافل کنجدی‌اش بسیار معروف است و طرفدارانی دارد که نسبت به آن متعصب‌اند. در‌ هات داگ خوران چهارراه ولیعصر نباید توقع داشته باشید جا برای نشستن گیرتان بیاید. اما چون دقیقا رو به روی پارک دانشجو قرار دارد می‌توانید از فضای پارک برای نوش جان کردن ساندویچتان استفاده کنید.

بدون تردید بخشی از محبوبیت این ساندویچ فروشی به دلیل قیمت دانشجویی آن است اما این تنها دلیل نیست چرا که مهمترین فاکتور از نظر همه مشتریان طعم خوب ساندویچ‌های هات داگ آن است.

آدرس: خیابان انقلاب نرسیده، مابین کوچه البرز و چهارراه ولیعصر، ضلع شمال شرقی چهارراه

[/tie_slide] [/tie_slideshow]

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.