خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / چگونه از ورشکستگی رستوران جلوگیری کنیم؟

چگونه از ورشکستگی رستوران جلوگیری کنیم؟

در هر کسب و کاری تحقیقات و بررسی بازار، شانس موفقیت را افزایش داده و شما را از موقعیت‌های ناخوشایند محافظت می‌کند. بازکردن و گرداندن یک رستوران موفق؛ چیزی بیش از خرید یا اجاره‌ مکان، درست کردن محل رستوران، طراحی داخلی، خرید تجهیزات، استخدام کارکنان و فروش غذا و نوشیدنی است.

وقتی کار رستوران را شروع می‌کنید، وقتی برای خانواده نخواهید داشت و این دقیقا همان دلیلی است که چرا ۳۵ درصد رستوران‌های تازه کار در یک سال اول از بین می‌روند، درحالیکه این رقم برای شعبه اصلی رستوران کمتر از ۱۰ درصد است.

از طرفی نادیده گرفتن بازار و رقابت مساوی است با شکست. در بخش ورود غیرحرفه‌ای‌ها ممنوع مجله فیدیلیو راهکارهایی را بیان می‌کنیم تا با بهره‌گیری از آن از خطر ورشکستگی در امان بمانید.

رستوران را با سلیقه و جیب مشتری هماهنگ کنید

ورشکستگی رستوران

اگر بتوانید آن چیزی را که خود و مهمان‌ها دوست دارند و می‌پسندند طبخ و سرو نمایید بسیار خوب است اما مسئله به این سادگی نیست. منوی شما باید طبق سلیقه مشتری نوشته شود. به قیمت غذاها دقت زیادی کرده و آن را براساس هزینه آماده سازی و توانایی مالی مشتریان تنظیم کنید. اگر غذای شما از نظر مشتری گران است، مطمئنا آنها دوباره به آنجا نخواهند آمد. قیمتها باید با کیفیت غذا و خدمات رستوران همخوانی داشته باشد. همیطنور با منطقه‌ای که رستوران در آن قرار دارد و در نظر گرفتن این نکته که چه مشتری‌هایی از چه طبقه اقتصادی به رستوران شما می‌آیند.

مشارکت نامناسب

ورشکستگی رستوراناگر در مالکیت رستوران با کسی شریک هستید حتما با مشکلات آن آشنایید، مخصوصا اگر شریک‌تان دوست صمیمی، خویشاوند یا همسرتان باشد. شما خطرات مالی را با هم تقسیم می‌کنید.

متاسفانه بسیاری از رستوران‌ها به دلیل عدم توانایی شرکا در حل و فصل مشاجرات از بین می‌روند. آنها باید مسائل را بازبینی کرده و با تحلیل موقعیت، موضوعات را به کمک هم حل کنند. نقاط مشترک و ارزش‌های رابطه را در نظر بگیرید.

برای همکاری و مشارکت خوب باید سهم هر طرف را برای رستوران به رسمیت بشمارید. شرکا باید در “رسیدن به موفقیت” بهم اعتماد داشته باشند. بسیار مهم است که نقش کاری هر طرف به وضوح مشخص و از رابطه شخصی جدا شود.

بهترین راه حل این است که نقش‌ها و وظایف به طور واضح تفکیک شوند. شرکا باید راجع به علایق خود بحث و مذاکره کنند. سوال‌هایی مثل چه و چرا به شناخت علایق کمک می‌کند. مشکل را ارزیابی کرده و بعد دنبال یک راه حل مفید بگردید. اگر سهم‌ها درست تقسیم نشود و مسئولیت‌ها به درستی مشخص نشوند، دردسر به زودی از راه می‌رسد.

باید مشتری را درک کنید

ورشکستگی رستوران

صاحبان رستوران تمام سعی خود را در ایجاد یک رستوران با خدمات خوب به کار می‌گیرند اما آنها مشتریان را فراموش می‌کنند. درک کردن مشتری یعنی انقدر خوب آنها را بشناسید که بتوانید نیازهای شان را پیش بینی کنید. این موضوع باید اولویت شما باشد تا با ورشکستگی رستوران مواجه نشوید. سعی کنید هویت مشتری را فهمیده و خودتان را جای او قرار دهید. راه ارتباط با مشتری را از سفارش‌ها پیدا کنید؛ سفارش‌ها اطلاعات زیادی می‌دهند. از نوع سفارش‌ها یک الگوی ثابت پیدا کنید. حرفه خود را با گوش کردن به مشتری‌ها بهبود ببخشید و اجازه دهید به غذا و خدمات شما امتیاز بدهند. از آنها نظر بخواهید و نتیجه را بگویید. فقط در این صورت راه را درست خواهید رفت.

تغییر کیفیت غذا و خدمات

ورشکستگی رستوران

اگر مشتری ها به رستوران شما بر می‌گردند، قطعا به خاطر اعتماد به کیفیت غذا و خدمات خوب شماست. رقابت برای نگه داشتن مشتری‌ها بسیار شدید است. مطمئن شوید کیفیت غذا و خدمات در رستوران شما در بالاترین حد قرار دارد و مهم‌تر از آن ثابت نگه داشتن این خدمات است. برای این که همه چیز را تحت کنترل داشته باشید به یک دستورالعمل برنامه ریزی شده برای رستوران نیاز دارید.

دستورهای پختی که  مورد پسند مشتریان قرار گرفته به هیچ عنوان نباید تغییر کند. اگر مشتریان به رستوران بر می‌گردند به این خاطر است که می‌دانند در مقابل پولی که پرداخت می‌کنند چه غذا و خدماتی قرار است دریافت کنند.

البته این به این معنی نیست که نباید غذاهای جدید به منو اضافه کنید. تازه کردن منو نشان دهنده این است که به حس مشتری اهمیت می‌دهید. اگر آن‌ها احساس کنند به اندازه پولی که پرداخت می‌کنند، چیزی دریافت نمی‌کنند به آنجا بر نخواهند گشت.

ورشکستگی رستوران به دلیل کمبود ایده‌های ناب

ورشکستگی رستوران

حتی اگر به افرادی سرویس می‌دهید که مشکل پسند نیستند و با استیک و سیب زمینی سرخ شده راضی می‌شوند، سعی کنید که رستوران شما با بقیه متفاوت باشد. لازم نیست این تفاوت فقط در منو باشد، بلکه می‌تواند در شیوه خاصی از بازاریابی، لباس کارکنان، نوع خدمات و … باشد.

به طور کلی شما باید درک درستی از حرفه رستوران‌داری و کسب و کار داشته باشید و این دو را به درستی با هم تطبیق دهید. صاحبان رستوران‌های جدید، درکی از هتلداری ندارند که این شدیدا روی حرفه رستورانداری تاثیر می‌گذارد.

بخوانید، به همایش بروید، ببینید رستوران‌های موفق دیگر چگونه کار خود را انجام می‌دهند، خود را تربیت کنید، درباره ایده‌های بازاریابی ممکن در رابطه با رستوران خود بیاموزید و هر کاری که لازم است انجام دهید تا از ورشکستگی رستوران‌ خود جلوگیری کرده باشید.

حالا که با دلایل اصلی ورشکستگی رستوران آشنا شدید، فرصت این را دارید که در بازار و درباره ایده‌ خود تحقیق کنید و مطمئن شوید که ایده‌تان واقعا کارآمد است، اما یادتان باشد اگر تلاش نکنید هرگز نمی فهمید. علیرغم همه طرح‌ها، رستوران ممکن است ورشکست شود، ولی اگر ببینید ،یاد بگیرید و در هر قسمت رستوران به سختی کار کنید، شانس موفقیت خود را افزایش می‌دهید.

[et_bloom_inline optin_id=optin_3]

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.