خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / یک سالاد گرم برای روزهای سرد
سالاد گرم

یک سالاد گرم برای روزهای سرد

دما همچنان رو به کاهش است و اگرچه زمستان به نیمه رسیده است، ولی هنوز هم خبر از ادامه سرما و بارش برف‌وباران به گوش می‌رسد. در این روزهای سرد معمولا افراد تمایلی به مصرف سالادهای همیشگی ندارند و از آنجایی که بدن به مصرف سبزیجات نیاز دارد، بهتر است سراغ یک سالاد گرم بروید تا علاوه بر پاسخگویی به نیازهای طبیعی بدن خود، از خوردن یک پیش‌غذای خوشمزه لذت ببرید. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا دستور این سالاد خوشمزه را یاد بگیرید. در حالی که برای تابستان انواع مختلف سالادهای سرد پیشنهاد می‌شود، برای روزهای زمستانی آماده کردن یک ظرف سالاد گرم می‌تواند بهترین گزینه باشد. همان اندازه که یک غذای گرم در روزهای سرد زمستان می‌تواند لذت‌بخش باشد، سالاد گرم هم می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. آماده کردن سالاد گرم کار چندان دشواری نیست.

چگونه یک سالاد گرم خوشمزه درست کنیم؟

  • سرکه مورد علاقه خود را در مایکروویو گرم کنید و آن را روی سبزیجات دلچسب از جمله اسفنج، کلم پیچ، کلم بنفش، کاهو و … بریزید. اندکی پنیر به این سالاد اضافه کنید و در آن دانه‌های غلات، تکه‌های تخم‌مرغ آب‌پز شده و … را هم به کار ببرید تا یک وعده غذایی کامل در اختیار داشته باشید.
  • سبزیجاتی که از مدتی قبل در یخچال مانده‌اند و مصرف نشده‌اند را در یک تابه حرارت دهید و سپس دانه‌های غلات تفت داده شده را به همراه عدس پخته شده یا دیگر انواع حبوبات به آن اضافه کنید. این ظرف را داخل مایکروویو بگذارید و پس از چند دقیقه سالاد گرم خود را میل کنید.
  • چاشنی این سالاد را با پنیر آماده کنید. اگر در این سالاد اندکی پنیر سفید بریزید، طعم آن بسیار خوب خواهد شد. روی این سالاد بهتر است دانه‌های غلات و پودر سوخاری ریخته شود. در این سالاد می‌توانید انواع مختلف سبزیجات را سرو کنید و حتی آن را با نان گرم به عنوان یک وعده غذای اصلی بخورید.

اینها چند نمونه از سالادهای گرم بودند که در روزهای سرد زمستان به راحتی می‌توانید آنها را آماده کنید. حتی اگر این مواد اولیه را هم نداشته باشید، با مواد جایگزین هم می‌توانید یک سالاد گرم متناسب با روزهای سرد زمستان در اختیار داشته باشید.

درباره میثم لطفی