خانه / رستوران آگهی / کاوانی یک دورگه اروپایی در بلوار دریا
کاوانی

کاوانی یک دورگه اروپایی در بلوار دریا

کافه رستوران کاوانی که از تابستان پارسال در سعادت آباد افتتاح شده با یک محیط متفاوت و پرداختن به بسیاری از جزییات این حرفه به عنوان یک کافه پرطرفدار در محدوده بلوار دریا شناخته شده است. با مجله فیدیلیو و یک گزارش ویژه از این کافه رستوران ایتالیایی- فرانسوی همراه باشید.

این کافه رستوران متشکل از سه قسمت است. سالن اصلی، سالن وی آی پی و حیاط. سالن اصلی حدودا 40 نفر ظرفیت دارد و محیطی مناسب برای سرو غذا است. سالن وی آی پی با پله از دیگر قسمت‌ها جدا شده است و دارای دو میز 4 نفره و 6 نفره است. سالن دیگر هم در حیاط قرار دارد که با 25 نفر ظرفیت پذیرای مهمانانی است که فضای باز را ترجیح می‌دهند. دیزاین داخلی فضایی دنج را برای این کافه رستوران فراهم آورده است و موسیقی کلاسیک که کاملا متناسب با فضا است در این رستوران به گوش می‌خورد.

بعدی قبلی
بعدی قبلی

در فضای باز که به تازگی در حال تکمیل شدن است هم وسایل گرمایشی برای فصول سرد در نظر گرفته شده است و هم در نظر گرفتن مه پاش در فصول گرم به خنک کردن هوا کمک می‌کند. علاوه بر این با توجه به این که بسیاری از افرادی که پا به کافه‌ها می‌گذارند علاقه به استعمال دخانیات دارند وجود یک فضای باز برای این افراد می‌تواند بسیار رضایت بخش باشد.

روی دیوار‌های حیاط هم طرح‌های فانتزی کشیده شده که به جذابتر شدن محیط کمک شایانی کرده است

یک منوی متنوع در کاوانی

در منوی کاوانی نام غذاهایی به چشم می‌خورد که شاید در هر رستورانی نتوان آن را پیدا کرد. به عنوان مثال فاهیتا که یک غذای محبوب مکزیکی است از جمله پیشنهادات متفاوت کاوانی به میهمانان است. غذایی که با نان و تکه‌های گوشت طعم دار تهیه می‌شود.

مورد دیگر نوع سرو متفاوت غذا‌هاست. به طور مثال استیک آتیشی روی چدن سرو می‌شود و داغ داغ روی میز قرار می‌گیرد. پنیر ‌هالومی ‌هم به عنوان پیش غذا به صورت کبابی در کاوانی سرو می‌شود. جکت پوتیتو هم از غذاهای متفاوتی است که نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. غذایی که شامل سیب زمینی تنوری به همراه گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا است. انواع استیک در کاوانی با سس‌های مختلف مثل سس قارچ ارائه می‌شود.

سوپ دال عدس که یک سوپ جنوبی است هم از سوپ‌های منحصر به فرد کاوانی است. سالادگریل گوشت و سالاد گریل مرغ که همان سالادسزار است هم از سالادهای جذاب کاوانی هستند.

البته که از سالاد موزارلا که با پنیر موزارلا و گردو سرو می‌شود و حاوی کرفس، جعفری خردشده، روغن زیتون، لیمو، پنیرهالومی، گوجه خشک شده و جوانه شبدر است هم به هیچ عنوان نمی‌توان صرف نظر کرد.

از جمله غذاهای فرانسوی این رستوران می‌توان به ماهی سالمون، قزل‌آلا و سوته گوشت که متشکل از گوشت‌های مکعبی شکل که با نان مخصوص به صورت پرسی ارائه می‌شود نام برد. از جمله سس‌های مخصوص این رستوران سس عصاره قلم گوساله است که با جوشاندن قلم گوساله به همراه سبزیجات معطر تولید می‌شود.

در کافه رستوران کاوانی هر روز از ساعت 7 صبح صبحانه سرو می‌شود که می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای یک روز پرانرژی باشد.

برای دیدن آدرس و منو این رستوران اینجا کلیک کنید

 

 

درباره محمد وحیدپور

مدت هاست رستوران گردی یکی از علایق اصلیم محسوب میشه و فیدیلیو یکی از مهم ترین گزینه هام توی انتخاب رستوران ها بوده. به نظرم توی شرایطی که تهران پر از رستوران های جور و واجوره وجود سایتی که بتونه با جزییات رستوران ها و کافه ها رو معرفی کنه کاملا ضروری و مفیده.