خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / چگونه با اینستاگرام برای رستوران خود بازاریابی کنیم؟‌
اینستاگرام

چگونه با اینستاگرام برای رستوران خود بازاریابی کنیم؟‌

یک تصویر گویاتر و ارزشمندتر از هزار کلمه است!. دیروز در مطلب رازهایی برای عکاسی از غذا با شما درمورد تکنیک‌های عکاسی با موبایل گفتم. امروز در این مطلب مجله فیدیلیو به مدیران رستوران می‌گوییم که چطور اینستاگرام، مشتریان شما را به حرف می‌آورد.

با وجود برنامه‌ها و سایت‌هایی مانند فورسکوئر یا فیدیلیو این روزها رستوران‌ها به راحتی توسط مشتریان انتخاب می‌شوند. با وجود عکس‌های گرفته شده از غذاها توسط کاربران و هشتگ‌های بی‌پایان به جرات می‌توان ادعا کرد رابطه تنگاتنگی میان غذا خوردن و شبکه‌های اجتماعی  وجود دارد.

مردم عاشق به اشتراک گذاشتن عکس غذا هستند. این غذا دوستان خوشحال، برای رستوران شما تبلیغات زنده رایگان هستند. بهترین مثال در این مورد اینستاگرام است.

در این شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس روزانه میلیون‌ها عکس آپلود می‌شود. ساخت یک حساب اینستاگرام برای رستوران نه تنها این اجازه را می‌دهد که عکس‌هایی هوس انگیز از غذای خود منتشر کنید، بلکه فضایی متقابل و دوطرفه با مشتریان، قبل و بعد از آمدن به محل کارتان به وجود می‌آورد.

اگر می‌خواهید یک حساب مناسب در اینستاگرام برای رستوران خود بسازید ادامه این راهنمای فیدیلیو را مطالعه کنید.

 

قابل جستجو و قابل به اشتراک گذاری باشید

خودتان را قابل جستجو کنید. نام کاربری برای خود بسازید که به آسانی قابل شناسایی باشد. از کلید واژه‌های مربوط به شغل‌تان در آن استفاده کنید تا شانس پیدا شدن شما در جستجو بیشتر شود.

عکس‌های تان را با هشتگ # برچسب بزنید و مطمئن شوید که هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید به پست شما مربوط باشد(خیلی خارج از معمول نباشد).

به این ترتیب کاربران می‌توانند شما را پیدا کنند. بعضی از این هشتگ‌های کلیدی می‌تواند شامل نام رستوران، غذا یا نوشیدنی رستوران شما باشد. همچنین سعی کنید در اینستاگرام همیشه فعال باشید.

 

حساب اینستاگرام را با سایر شبکه‌های اجتماعی مرتبط کنید

با توییتر، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی دوست بمانید. توضیحات زیر عکس‌ها را کمتر از ١۴٠ کلمه نگه دارید. در غیر اینصورت هنگا به اشتراک‌گذاری متن اینستاگرام در توییتر ناتمام می‌نماند.

حساب اینستاگرام را با شبکه‌های اجتماعی دیگر پیوند دهید. اگر کاربری شما را در اینستاگرام دنبال نکند، می‌تواند در سایر شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر شما را دنبال کند.

 

حداکثر استفاده را از طرح جدید “جا دادن” اینستاگرام ببرید

اکنون شما قادرید عکس‌ها و ویدئوهای رستورانتان را حتی بدون داشتن کد‌ اچ‌تی‌ام‌ال (HTML code) در وبسایت یا بلاگ خود قرار دهید. با این طرح جدید می‌توانید به راحتی کد عکس در اینستاگرام را کپی کرده و در وبسایت یا بلاگ خود قرار دهید.

 

تمام غذاهای منو را هشتگ # کنید

حتما نام حساب کاربری اینستاگرام و توییتر خود را در منوی رستوران چاپ کنید. در این حالت مشتری با یک نگاه به منو، شما را در آخرین پُست غذای خود تگ خواهد کرد.

 

با مشتریان خود در تعامل بوده و به آنها جایزه بدهید

پُستهای “جای خالی را پر کنید ” بسازید و یا از مشتریان نظرشان را در مورد تک تک آیتم‌های منو خود بپرسید.

یک طعم جدید برای نوشیدنی یا غذا پیشنهاد می‌کنید؟ از مشتری‌ها بخواهید در پیدا کردن اسم به شما کمک کنند! با وارد کردن مشتری در این روند، آنها حتما تا پایان رقابت و مشخص شدن نتیجه شما را دنبال خواهند کرد.

 

چالش عکس برگزار کنید

مشتری‌ها را تشویق کنید عکس به اشتراک بگذارند و اسم رستوران شما را در عکس‌ها تگ کنند. درمقابل برای آنها جوایزی مانند کارت هدیه، غذای رایگان، نوشیدنی رایگان و یا مشابه این موارد درنظر بگیرید.

 

به هر اشتراک گذاری جایزه بدهید

کاربران با دنبال کننده‌‌های زیاد را تشویق کنید اسم رستوران شما را ( از طریق هشتگ یا …) در عکس تگ کنند و درعوض به آنها غذای رایگان جایزه بدهید! هرچه باشد آنها شما را مجانی به دوستان خود معرفی کرده‌اند!

 

یک پایگاه خانگی بسازید

برای رستوران خود یک صفحه مکان یاب بسازید تا مشتری‌ها بتوانند دائما شما را در عکس‌هایشان تگ کنند و در صورت نیاز به راحتی شما را بیابند.

با تصاویر ویدئویی ماجراجویی کنید

گزینه ویدئویی اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد تا در ارتباط با مشتری یک گام جلوتر بروید. در یک رستوران ویدئوی درست کردن یک قهوه بیش از ۲۰هزار لایک برای آنها به ارمغان آورد.

اکثر مشتریان بسیار مشتاق هستند تا روند تهیه غذای مورد علاقه خود را از نزدیک ببینند از این رو می‌توان مشتری‌ها را به سرآشپز درحالی‌که مشغول کار در آشپزخانه است معرفی کنید.

می‌توان مواد اولیه را قبل از درست شدن غذا، سپس پروسه آماده شدن غذا و نهایتا غذای آماده برای سرو شدن را نمایش دهید.

[et_bloom_inline optin_id=optin_3]

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.