خانه / کافه و رستوران / کافه محبوب من / ری را فنجانت پر قهوه باد
ری را

ری را فنجانت پر قهوه باد

از اتفاقات خوبی که چند سال گذشته در فضای معماری کافه رستوران‌ها شاهد آن بوده‌ایم، احیا و بازسازی خانه‌های قدیمی برای ایجاد فضایی درخور سلیقه نسل جوان است. فضایی که علاوه بر ایجاد مکانی دنج و صمیمی بتوان در آن با خیالی راحت قهوه‌ای نوشید یا غذایی میل کرد.

یکی از اولین کافه‌هایی که با بارسازی یک خانه سن و سال دار در محله‌ای قدیمی متولد شد و از اولین‌ها و پیشگامان این سبک نیز هست کافه رستورانی است به نام ری را با مجله فیدیلیو همراه باشید تا شما را بیشتر با کافه ری را آشنا کنیم.

ری را و پیتزا داوود رونق کوچه لولاگر

ری را

کوچه لولاگر در محله نوفلوشاتو از کوچه‌های قدیمی است که به واسطه وجود یک جفت خانه قرینه، خاص و نوستالژیک و همچنین به دلیل وجود اولین پیتزا فروشی تهران –پیتزا داوود- از کوچه‌های معروف تهران است.

این محله با یک دنیا خاطره محل رفت و آمد یک سری آدم خاطره باز بود و شاید به سلیقه نسل جوان خوش نمی‌آمد تا این که برادران مانسریان با خرید و بازسازی خانه‌ای قدیمی در این کوچه و تغییر کاربری آن اندکی گرد و غبار را از سر و روی این کوچه زدودند و آن را به پاتوقی برای جوانان امروزی و اهل هنرها تبدیل کردند.

کافه رستوران ری را از شهریور ۹۴ شروع به فعالیت کرده و در این مدت مشتریان بسیاری را شیفته سبک خود کرده است. در دوره‌ای که اکثر کافه‌های شهر شبیه به هم بودن ری را با تعریف دوباره معماری داخلی مدرن در فضایی خاطره انگیز تلفیق زیبایی از سنت و مدرنیته را ارائه داد و تبدیل شد به یکی از کافه‌های خاص پایتخت.

دلایل مختلفی برای انتخاب نام ری را وجود دارد از آلبوم موسیقی زیبایی سهیل نفیسی گرفته تا اشعار نیما یوشیج و علی صالحی، هر چه که هست ری را نام زیبا و برازنده‌ای است که به این کافه رستوران می آید.

بشقاب فلافلتان را با یک لیوان آمریکانو میل می‌کنید؟

بعدی قبلی
ری‌ را
ری را
ری را
اری را
بعدی قبلی

می‌پسندم چون:

دکوراسیون جذاب

محیط صمیمی و نوستالژیک

ری را منوی قابل قبولی برای یک کافه رستوران دارد. با تنوعی از خوراک و نوشیدنی‌های مختلف بر پایه قهوه تا بشقاب مزه‌ای مانند حمص، سالاد تبوله و کشک بادنجان و … . تنوع غذایی ری را جوری دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد تا از اسموتی خیار سکنجبین و لازانیا می‌تواند از انتخاب‌های شما باشد.

یکی از انتقادهایی که گروهی از مشتریان کافه ری را به آن دارند کم بودن پرس‌های غذایی نسبت به میزان قیمت آن است. درستی یا نادرستی این نظر شاید سلیقه‌ای بوده و هر کس نظری داشته باشد، ممکن است پاسخ چنین نقدی این باشد که کافه محلی برای یک وعده غذایی با پرس‌ها بزرگ نیست و اگر قصد سیر شدن دارید رستوران انتخاب بهتری است و یا … اما با اندکی گشت و گذار در صفحات مجازی مرتبط با این کافه رستوران بیشترین نظر مشترکی که به چشم می‌آید همین مورد کم بودن پرس‌ها است. پس بهتر است با کثرت چنین نظراتی مدیران کافه ری را تجدید نظری در مورد میزان حجم غذاهای خود داشته باشند.

خانه‌ای چند منظوره

بعدی قبلی
کافه رستوران ری‌ را
ری را لولاگر
کافه ری‌ را
ری را
کافه رستوران ری‌را
بعدی قبلی

اگر از میان نقاط قوت این کافه بخواهیم یکی را انتخاب کنیم قطعا انتخاب ما طراحی داخلی آن خواهد بود. تبدیل یک خانه قدیمی رو به فراموشی به یک کافه رستوران، گالری، مغازه صنایع دستی و منزل مسکونی چند کارمند سفارت اتفاق ویژه است. استفاده هنرمندانه از المان‌ها و ابزارهای در دسترس و تبدیل آن ها به سبک و استایلی خاص اتفاق ویژه‌ای است که در ری را شاهد آن هستیم. میز و صندلی هایی با طرح لهستانی، تعداد زیادی ساعت، تابلوهای طراحی و نقاشی دیوارهای آجری و لوستر و ریسه هایی خاص. همه این موارد در کنار هم باعث شده که میهمانان ری را در همان نوبت اول حضور خود در این کافه احساس راحتی داشته باشند و با فضای آن ارتباط برقرار کنند. این را می‌شود از میزان مشتریان ثابت ری را متوجه شد. کسانی که اینجا را به پاتوقی برای خود تبدیل کرده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید: ۱۰ خانه قدیمی تهران که تبدیل به کافه و رستوران شدند

بخشی از تاریخ معاصر یک محله

نمی‌پسندم چون:

حجم کم غذا نسبت به قیمت

دور بودن از مرکز شهر

در کل کافه ری را از کافه های جریان ساز بوده و از اولین و معروف‌ترین کافه‌هایی است در خانه‌ای قدیمی و معاصر برپا شده‌اند. از تفاوت‌های و از ویژگی‌های مهم کافه ری را این است که با تولد خود کلاس اجتماعی یک محل را بالاتر برد و دید کافه گردان را نسبت به این محله تغییر داد.

موفقیت کافه ری را باعث شده که افراد بیش تری که قصد تاسیس یک کافه رستوران را دارند به فکر تاسیس آن در فضایی باشند که هویت و اصالت دارد و چه مکانی بهتر از یک خانه قدیمی که نسلشان رو به انقراض است.در طبقه زیرین کافه ری را یک گالری هم وجود دارد که می تواند بخشی از نیاز ذهن شما خوراک فکری را نیز برطرف کند.کافه ری را از آن جنس کافه هایی است که اگر گذرتان تا به آن نیافتاده است حتما ارزش یک بار سر زدن را دارد.

برای دیدن منو و آدرس کافه رستوران ری‌را اینجا کلیک کنید

 

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.