خانه / دنیای غذا و نوشیدنی / فواید قهوه موکا برای مغز
قهوه موکا

فواید قهوه موکا برای مغز

دفعه بعد که در رستوران یا کافه سفارش قهوه موکا می‌دهید، متوجه خواهید بود آنچه سفارش داده و می نوشید صرفا قهوه داغ به همراه شکلات نیست. بلکه ماده غذایی مفیدی به مغزتان می رسانید.

با بخش دنیای غذا و نوشیدنی مجله فیدیلیو همراه باشید تا دلایل این امر را بدانید.

امروزه نوشیدن انواع قهوه از جمله کارهای متداول میان افراد مختلف است. البته صرف نظر از جوامع و فرهنگ‌هایی که نوشیدن قهوه در آن ها جزئی از کارهای متداول و معمول به حساب می‌آید. درست همانند ایران که نوشیدن چای جزئی از فرهنگ و عادات مردم می‌باشد.

قهوه موکا یکی از محبوب ترین انواع قهوه در میان افراد و خصوصا جوانان است. شاید تا پیش از این احساس می کردید نوشیدن یک فنجان قهوه به سبب اوقات فراغت، سرگرمی و یا لذت است اما به کمک تحقیقات کارشناسان در دانشگاه Clarkson و Georgia  هم اکنون اطلاعات بیشتری در این خصوص داریم.

براساس آخرین تحقیقات منتشر شده درخصوص مواد مغذی، ترکیب کافئین و شکلات در موکا در عین طعم لذیذ، نیروی بی‌نظیر نهفته در کاکائو و قهوه را به تمامی دوستداران این قهوه منتقل می‌کند.

قهوه موکا و افزایش تمرکز

قهوه موکا

در راستای تعیین اثرات مصرف کاکائو بر میزان دقت، انگیزه برای انجام کار، احساس اضطراب، انرژی و خستگی افراد، تیم دانشگاه کلارکسون یک سال زمان صرف مطالعه روی این موضوع کردند. افراد مورد آزمایش در چند گروه دسته بندی شده و به هر گروهی نوشیدنی خاصی داده شد.

کاکائو دم کرده، کافئین بدون کاکائو و نوعی ماده بدون هرگونه کافئین و کاکائو. گروهی از افراد خوش شانس نیز کاکائو حاوی کافئین مصرف نمودند. آزمایشات به منظور ارزیابی حالات روحی و نحوه انجام وظایف، افراد را مورد بررسی قرار داد.

نتایج بسیار جالبی در نهایت حاصل شد. کاکائو موجب افزایش جریان خون در مغز می شود، که خود باعث افزایش میزان شناخت و توجه در افراد می‌شود. کافئین به تنهایی می‌تواند اضطراب را افزایش دهد. این پروژه خاص نشان داد کاکائو موجب کاهش و تعدیل تاثیرات تولید استرس حاصل از مصرف کافئین می‌شود. درنتیجه نوشیدن موکا به همین دلیل توصیه می‌شود.

قهوه موکا

حمایت کارخانه‌ها از تولید محصول شکلات کافئینی

از همه جالب‌تر این که برای تمام افرادی که مورد مطالعه قرار گرفتند این شرایط به وجود آمد. بدین معنا که با مصرف کاکائو، کافئین یا قهوه متوجه بروز تغییراتی در رفتار و حالات روحی خود شدند.

البته شاید در بسیاری موارد متوجه علت حال خوب خود نبودند و یا آن را به موارد دیگری ربط می‌دادند. اما با این آزمایش به طور دقیق این موضوع نتیجه گرفته شد. نتیجه‌ای که دلیل دیگری بر فواید استفاده از شکلات و قهوه موکا است. از این رو دانشمندان و محققان افراد را به استفاده هر چه بیشتر از شکلات های کاکائویی توصیه می‌کنند.

نتایج آزمون بسیار امیدوار کننده بوده و همچنین نشان می دهد کاکائو و کافئین انتخاب‌های خوبی برای دانش آموزان و هر فردی که نیازمند بهبود سطح توجه و تمرکز است، است.

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.