خانه / پیشنهادهای ویژه / گشتی در بهترین پاتوق‌های غذایی تجریش و بهترین رستوران های تجریش‌
تجریش

گشتی در بهترین پاتوق‌های غذایی تجریش و بهترین رستوران های تجریش‌

فصل بهار و به ویژه دو هفته تعطیلات نوروز زمان بسیار مناسبی است برای تفریح و گردش و دورهمی بیشتری با دوستان و آشنایان داشت. یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین راه های گردش، رفتن به کافه و رستوران است. اگر شما هم اهل دل باشید و این سبک از تفریحات گزینه اول شما باشد پس حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در میان انبوه گزینه‌های پیش رویتان نتوانید تصمیم بگیرید که به کجا بروید!. ممکن است مکانی را انتخاب کرده و بعد از انتخاب آن متوجه شده‌اید که انتخاب‌های بهتر دیگری هم داشته‌اید اما در لحظه تصمیم گیری آن محل به ذهنتان نرسیده است، اتفاقی در میان انبوه رستوران‌های تجریش زیاد رخ می‌دهد.

با مجله فیدیلیو همراه باشید تا شما را به تور مجازی غذاگردی در محدوده میدان تجریش ببریم و شما را با بهترین‌ها و معروف‌ترین‌های این محدوده بیشتر آشنا کنیم و سری به خاطره انگیزترین رستوران‌های تجریش و خوشمزه فروشی‌های آن بزنیم. شاید یک یا چند مورد از این لیست را قبلا امتحان کرده باشید اما پیشنهاد ما به شما اهل دلان این است که حتما در یک یا چند برنامه گروهی سعی کنید تمام موارد لیست زیر را بیازمایید و نظراتتان را با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید.

 

 

بازار تجریشبازار تجریش

بدون شک یکی از محله‌های قدیمی و زیبای شهر تهران محله تجریش است که به سبب وجود امامزاده صالح از دیرباز محل رفت آمد بسیاری از مردم بوده و هست. این بخش از تهران از جمله محله‌هایی هست که همیشه حس زندگی و تازگی دارد.

بازار تجریش از لحاظ رنگ و لعاب و طراوت و تازگی یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگردی و چه بسا غذاگردی در شهر تهران است. میدان میوه فروشی بازار قائم یا تجریش بدون شک میهمانی رنگ‌ها و مزه‌هاست. به قدری این میوه‌ها و سبزیجات تر و تازه هستند که این حس تازگی را به مشتریان و عابرینی که از کنار آن می‌گذرند منتقل می‌کند.

بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌های نایابی که در دیگر نقاط شهر به راحتی نمی‌توان یافت مانند مارچوبه، دراگون فروت، پشن فروت و … را براحتی و به مقدار زیاد می‌توان در این بازارچه زیبا یافت.

در اطراف این میدان میوه تعدادی مغازه هستند که بویشان آب دهان آدم  را راه می‌اندازند. مانند ترشی فروشی، آجیل فروشی و … این بازار سراسر عطر و طعم و مزه است.

این بازار در دل خود چندیدن و چند ایستگاه غذاگردی جای داده است مانند جگرکی، قهوه خانه، کبابی و …. پس  حیف است که به تجریش بروید و مزه بازار تجریش را نچشید.

 

چلوکبابی اطمینان تجریشچلوکبابی اطمینان

بازار است و کبابش، بازار تجریش هم از این قاعده مستثنا نیست. کبابی اطمینان از دکان‌ها و کبابی‌های قدیمی تهران و تجریش بوده و مدت زمان زیادیست که کباب کوبیده خوبی را به مشتریانش ارائه می‌دهد. اصلا رمز ماندگاری چنین مغازه‌هایی حفظ کیفیتشان در گذر زمان بوده. اطمینان یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های تجریش است.

از ویژگی‌های چلوکبابی اطمینان حفظ حال و هوای قدیمی خودش است، در اینجا گویی در ۴۰ سال پیش مشغول خوردن یک پرس چلو کباب فرد اعلا هستید. انواع کباب و خورشت و … در ظروف فلزی سرو می‌شود و صندلی‌های قدیمی در کنار میزهایی که با رومیزی‌های شیشه‌ای پوشیده شده‌اند از آن دکورهایی هستند که دیگر در کمتر جایی می‌توان یافتشان. پس اگر سری به بازار تجریش زدید و دوست داشتید به یاد گذشته کبابی میل کنید یشنهاد ما به شما چلوکبابی اطمینان است.

آدرس و منو چلوکبابی اطمینان را در اینجا ببینید

 

بستنی اکبر مشتی تجریش

بستنی اکبر مشتی

بستنی اکبر مشتی را همه می‌شناسند. مبتکر یا مخترع بستنی سنتی ایرانی یا حتی قدیمی‌ترین بستنی فروشی ایران یا اصلا هر چه که هست. این مشتی عجب صفتی است که پشت هر نامی می‌آید شما رو از صفای طرف مقابل مطمئن می‌کند. بستنی زعفرانی ناب ایرانی با تکه‌های خامه و پسته و نان بستنی حصیری. به نظر بسیاری این بستنی بهترین و نشاط آورترین بستنی دنیاست.

اکبر مشهدی ملایری اولین بستنی فروشی ایران را در خیابان ری تاسیس کرد و از آن زمان به بعد بود که مردم تهران با محصولی جدید آشنا شدند که از شیر تازه تهیه می‌شد. بعدها این مغازه تغییر مکان داد و به شعبه کنونی خود واقع در نزدیکی میدان تجریش نقل مکان کرد. در باب شهرت و خاص بودن این مغازه و این بستنی همین بس که در معروف‌ترین کتاب راهنمای گردشگری جهان به نام Lonely Planet از بستنی اکبر مشتی بعنوان یکی از مکان‌های تهران که حتما باید سری به آن زد نام برده شده است.

آدرس و منو اکبر مشتی را اینجا ببینید

قهوه خانه عمو یحیی تجریش

قهوه خانه عمو یحیی

یکی دیگر از مشتی‌های با صفای این منطقه از تهران شخصی است به اسم عمو یحیی که املت‌هایش به قدری معروف است که جمعه‌ها مشتریان جلوی درب مغازه وی صف می‌کشند. مغازه عمو یحیی بسیار کوچک است و شما اگر اینجا را نشناسید به راحتی از جلوی آن رد می‌شوید بدون آن که متوجه حضورش شوید. چرا که تنها یک درب ورودی یک و نیم متری سطح تماس این قهوه خانه با خیابان مقصود بیک است.

عمو یحیی و دو شاگردش هر روز از صبح زود صبحانه به راه می‌کنند. نیمرو، املت، سوسیس املت در کنار بربری همیشه تازه که از نانوایی همسایه قهوه خانه تهیه می‌شود، عکس‌های قدیمی و خاطره انگیزی که به دیوار مغازه نصب است و صفای عمو یحیی مهربان همه و همه باعث شده این مغازه کوچک به یکی از محبوبت‌ترین قهوه خانه‌هایی تهران تبدیل شود.

آدرس و منو قهوه خانه عمو یحیی را اینجا ببینید

 

ساندویچ خانلری تجریش

ساندویچ خانلری

ساندویچ خانلری ازآن ساندیویچ فروشی‌های خسته و قدیمی است. مغازه‌ای ما بین میدان قدس و تجریش و در نزدیکی بیمارستان شهدا. از نشانه‌های خانلری جعبه‌های زرد رنگ نوشابه شیشه‌ای است که جلوی مغازه چیده شده‌است. جعبه‌های نوشابه، ویترین قدیمی، ظرف سس و نمک و فلفل و … همگی یاد آور گذشته‌های نه چندان دور است. زمانی که همه ساندویچ ها درون ورق‌های کاغذی پیچیده می‌شدند و سوسیس و کالباس جزو خوراکی های نسبتا با کلاس حساب می‌آمدند.

ساندویچ خانلری به بندری‌هایش معروف است آنقدر معروف و محبوب که مغازه‌شان به یکی از نشانه‌های غذا گردی در محدوده تجریش و شمرون تبدیل شده است. اینجا بدون شک یکی از نوستالژیک ترین رستوران‌های تجریش است.

خانلری مغازه‌ای با ابعاد متوسط است که ظاهر شیک و به‌روزی هم ندارد. اما فرقی ندارد، مهم محصول خوشمزه و با کیفیت است که به دست مشتری می‌دهند. مشتریانی فارغ از مرد و زن معمولا در تمام طول روز خانلری را پر از عشاق ساندویج و نوشابه شیشه‌ای کرده‌اند.

آدرس و منو ساندویچ خانلری را اینجا ببینید

 

آش و حلیم سید مهدی تجریشآش و حلیم سید مهدی

اگر نخواهیم بگوییم بهترین، باید خدمت شما خوانندگان مجله فیدلیو عرض کنیم که یکی از معروف‌ترین و بهترین مکان‌ها برای یافتن آش و حلیم و شله زرد در تهران، آش و حلیم سید مهدی در تجریش است. سید مهدی در ۴ فصل سال آش و حلیم و دیگر محصولاتش را با یک کیفیت ثابت به شما عرضه می‌کند. لذت خوردن یک کاسه حلیم گرم و شیرین در یک صبح سرد زمستانی یا یک کاسه آش رشته داغ در یک شب زیبا در کنار دوستان و خانواده در سر پل تجریش از آن خاطراتی است که هیچ وقت از ذهن شما بیرون نخواهد رفت.

آدرس و منو سید مهدی را از اینجا ببینید

 

نان سحر تجریشنان سحر

شلوغی زندگی و فرصت کم باعث شده بسیاری در طول مسیر غذایی بگیرند و در حرکت غذایشان را میل کنند. یکی از ایستگاه‌های غذاگردی و خوارکی محدوده تجریش که همیشه مملو از مشتری است فروشگاه نان سحر است. فروشگاهی که به محض ورود به آن بوی نان تازه و پیراشکی و انواع خوراکی‌های هیجان انگیز هوش از سر شما خواهند برد. یکی از خوبی‌های چنین فروشگاه‌هایی این است که شما با عذاب وجدان کمتری محصولات مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید چرا که مطمئن هستید که نان تهیه می کنید نه چیز دیگر.

نان سحر بدون شک انقلابی در صنعت نان کشور بود و صنعت نان ایران از نانوایی سنتی به نانوایی صنعتی و مدرن تغییر داد. نان سحر تعریف جدیدی از نانوایی در ایران را به همگان نشان داد. در نان سحر انواع و اقسام نان‌ها، پیراشکی‌ها، شیرینی‌ها و خلاصه هر آنچه از آرد به دست می‌آید را می‌توان یافت.

 

رستوران گردبال تجریش

گردبال

اکثر ایستگاه‌های غذاگردی‌ که به شما معرفی کردیم همگی قدیمی و با سابقه هستند اما این بار می‌خواهیم یک تازه وارد را هم به شما معرفی کنیم. گردبال، رستورانی که تمام غذای‌های آن گرد است. این رستوران از پیشگامان خلاقیت و نو آوری در رستوران‌های پایتخت بوده و با کیفیت و خلاقیتی که در منوی خود خرج کرده مشتریان ثابت خود را پیدا کرده است. از کوکو و میرزاقاسمی و کشک بادنجان تا میت بال و … همگی منتظر مشتریانی با ذائقه ماجراجو هستند. که البته گردبال به جای دیگری نقل مکان کرده است.

آدرس و منو  گردبال را از اینجا ببینید

 

همبرگر بابی ساندز تجریشهمبرگر بابی ساندز

شاید همبرگر فروشی بابی ساندز بهترین همبرگری محدوده تجریش نباشد ولی این همبرگری از قدیمی‌ترین‌ها است که کلی مشتری ثابت و قدیمی و وفادار دارد. از ویژگی‌های این همبرگر فروشی می‌توان به برگرهای لبنانی، گردویی، سالاد‌های ویژه و حتی به آش رشته آن اشاره کرد. بله درست خواندید «آش رشته» همبرگری بابی ساندز شاید تنها برگر فروشی در جهان باشد که آش رشته هم سرو می‌کند. بابی ساندز جایی برای نشستن ندارد و اکثرا جوانان مشتریان آن هستند و معمولا یا در ماشین یا در جلوی مغازه از همبرگر خود لذت کافی و وافی را می‌برند. همه این موارد بابی ساندز را به یکی از خاص‌ترین رستوران‌های تجریش تبدیل می‌کند.

آدرس و منو بابی ساندز را از اینجا ببینید

تلگرام

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.

2 نظرها

  1. خوب بود ولی خوب تبلیغ وسطش جالب بود????????گردبال چی بود این وسط ما نفهمیدیم کبابی توچال و هیوا هم برا شکمو ها خوبه

    • نظر شما قابل احترام است. البته مطلب تبلیغاتی نبود و مطالب تبلیغاتی صرفا در بخش «رستوران آگهی» قرار می گیرند.