خانه / ورود غیر حرفه‌ای‌ها ممنوع / چگونه رستوران خود را حامی محیط زیست کنیم؟
حامی محیط زیست

چگونه رستوران خود را حامی محیط زیست کنیم؟

این روزها حامی محیط زیست بودن به لطف کمپین‌های سبز هر روند رو به رشدی دارد. کمپین‌هایی که به‌دنبال ارائه راهکار به مشاغل و حرفه‌های مختلف هستند تا هر کدام بتوانند در حفظ و نگهداری محیط زیست سهمی داشته باشند. اگر شما به عنوان صاحب رستوران این نکات را درتمامی موارد از آماده سازی غذا تا وسایل و تجهیزات رعایت کنید، یک مزیت مثبت برای کسب و کارتان به حساب می‌آید.

از طرفی عده زیادی این روزها به گیاهخواری و سبک زندگی سلامت روی آورده‌اند. سبک زندگی‌ که باعث طول عمر آنها می‌شود و وعده‌های غذایی بدون گوشت یا مرغ را شامل می‌شود. پس اگر می‌خواهید رستوران‌ شما هم با این سبک جدید همراه باشد و مشتری های خود را از دست ندهید باید منو گیاهخواری را در کنار دیگر غذاهایتان قرار دهید.

نکات ذیل را برای داشتن محیطی بهتر در تهیه غذای خود بکار ببرید. تغییرات کوچک بسیاری هستند که با بهره گیری از آنها می توانید تهیه غذای خود  را به حرفه‌ای دوستدار طبیعت تبدیل کنید. اگر قصد دارید شغلی متناسب با حفظ طبیعت آغاز کنید، خیالتان راحت باشد با ایجاد این تغییرات، می توانید بهترین کار را راه اندازی نمایید. اگر شغل مورد نظرتان جدید است و یا اینکه سال هاست به آن پرداخته اید، در هر صورت فراموش نکنید شیوه های دوستدار محیط زیست را به کار بگیرید. تعداد زیادی از مشتریان خوش فکر از تلاش شما قدردانی می کنند و خواهان انتخاب شغل شما نسبت به مشاغلی هستند که دوستدار طبیعت نیستند. با بخش ورود غیرحرفه‌ای‌ها ممنوع مجله فیدیلیو همراه باشید.

بعدی قبلی

حامی محیط زیست

حامی محیط زیست با منو  گیاه خواری 

در حالی که در تهیه غذاها حداقل یک وعده غذای گوشتی سرو می شود، شما سعی نمایید در منو غذای گیاهی به گونه ای باشد که جذاب تر از غذاهای گوشتی به نظر آید و مشتری را جذب نماید. در مقایسه با مزارع کشاورزی، مزارع حیوانات از آب بیشتری استفاده می کنند در نتیجه گاز گلخانه ای بیشتری تولید می‌کنند. اگر مجبور به سرو غذای گوشتی بودید سعی کنید گوشت را از منابع محلی تهیه کنید که نیاز به حمل با کامیون و مصرف سوخت نباشد. در عین حال گوشت شما تازه تر خواهد بود و طعم غذاهای تهیه شده نیز مطلوب تر می گردد.

حامی محیط زیست

 ترکیب منوی فصلی را در کنار منو اصلی بیاورید

ترکیب منو با توجه به فصلی که در آن هستید با منوی خودتان، انتقال منابع مواد غذایی مورد نیاز را از مزرعه به محل تهیه غذا کاهش می دهد. به هنگام تهیه منو به فصلی که در آن قرار دارید، توجه نمایید و با توجه به فصل، مواد و سبزیجات موجود در آن فصل منو را ارائه دهید. نه تنها تغییر منو فصلی پیشنهادی عالی است، بلکه بهترین روش برای ایجاد خلاقیت در سرو غذا می باشد. به این ترتیب منوی فصلی جزو برترین انتخاب های تهیه غذاست و در بین مشتریان از جلب توجه بالایی برخوردار است.

حامی محیط زیست

تفکیک مواد قابل برگشت

تفکیک، بهترین شیوه برای بکارگیری مواد قابل برگشت در کلیه مکان های خدمات غذایی است که می‌خواهند دوستدار طبیعت باشند. با این حال، بازیافت در محل های تهیه غذا نیازمند چند روش ساده است تا بتوانند از آن‌ها به درستی استفاده کنند.

اگر در حال سرو غذا در مکانی با مقیاس  بزرگ و غذا و نوشیدنی زیاد هستید، واگر بطور مستقیم با مشتری در ارتباط اید، به کارمندان شیوه درست مدیریت پسماندها را بیاموزید. مطمئن شوید آموخته اند چه موادی بازیافتی هستند و اینکه چگونه با آنها برخورد کنند.

اگر تهیه غذا شما غیر رسمی و معمولی است و مشتریان خود مسؤل تمیز کردن محل سرو غذا هستند سطل مخصوص تفکیک در کنار هر میز قرار دهید و مطمئن شوید دارای علایم صحیح شیوه مصرف است و مشتریان می توانند به راحتی از آن استفاده کنند

. بازیافت مواد شیوه ای اقتصادی در مصرف مواد در تهیه غذا و دیگر مکان های سرو غذاست و البته هزینه مصرفی برای خرید کالاها را کاهش می دهد.

حامی محیط زیست

استفاده از ابزار و ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر

چنانچه تهیه غذای شما معمولی یا خارج از محدوده شهر باشد به کار گرفتن شیوه پذیرایی سنتی یعنی استفاده از ظروف چینی، دستمال سفره های پارچه ای، و رومیزی های کتان ممکن است خوب جواب ندهد. در این خصوص بهتر است از وسایل تجزیه پذیر استفاده کنید. از ظرف تجزیه پذیر مثل ظروف کاغذی و فوم، که دوستدار طبیعت بوده و سریعاً باز می گردند استفاده نمایید.

بعضی از این محصولات از پلاستیک PET (پلی اتیلن ترفتالات) ساخته می شود که قابل برگشت به طبیعت بوده و به آسانی بازیافت می شوند. محصولات دیگر از این دسته مواد ساخته شده از بامبو است که قدرت ماندگاری بالایی دارد و در عین حال قابل برگشت به طبیعت می باشد و همچنین ظروف تهیه شده از بامبو بسیار سبک و در عین حال زیبا هستند.

حامی محیط زیست

استفاده مجدد از ابزار یکبار مصرف

تا زمانی که ابزار دوستدار طبیعت کارایی دارند، استفاده مجدد از آنها برای حفظ محیط زیست بهتر است. برای مثال:  رومیزی کتان که قابل شستشو می باشد و ماندگاری زیادی دارد. با کمی دقت می بینید تعداد وسایل قابل استفاده زیاد است و کارایی آنها بیشتر است. حتی می توانید از آنها در مراسم های ازدواج رسمی، مهمانی ها، مراسم های ناهار مفصل استفاده کنید. در ضمن اگر مکانی برای شستشوی رومیزی ها و ظروف دارید، انتخاب مواد قابل استفاده بهترین گزینه انتخابی می باشد. چون هزینه خرید وسایل کاهش می یابد و در نتیجه بجای خرید وسایل می توانید به کیفیت مواد غذایی بپردازید.

بعدی قبلی

[et_bloom_inline optin_id=optin_3]

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.