خانه / کافه و رستوران / دلی جان یک سیخ دل و جگر با کلاس اضافه
دلی جان

دلی جان یک سیخ دل و جگر با کلاس اضافه

چند وقتی می‌شود که شاهد استفاده بیش‌تر از خوارک‌ها و سنت‌های اصیل ایرانی در رستوران‌های جدید شیک و لوکس هستیم. اتفاق خوبی که باعث شده برخی از غذاهای رو به فراموشی، طرفداران جدیدی پیدا کنند و یا آن دسته از غذاهایی که به غلط در تصور عامه بعنوان غذاهایی بی‌کلاس بودند شان و منزلت بیش‌تری بیابند.

یکی از رستوران‌های تازه تاسیسی که هم در طراحی داخلی و هم منو وفادار به فرهنگ غنی خودمان بوده رستوران دلی جان است. با مجله فیدیلیو همراه باشید تا شما را با این رستوران ایرانی بیش‌تر آشنا کنیم.

یک منوی تاریخی

بعدی قبلی
بعدی قبلی

اینجا را می‌‌پسندم چون:

  • برخورد خوب پرسنل
  • توجیه پذیری قیمت به کیفیت
  • تهیه و پخت نان تازه در داخل رستوران

تکرار یکی از ابزارهای از بین برنده زیبایی یک هنر است. اگر تا چند سال پیش از شما می‌پرسیدیم که چه غذاهایی در رستوران‌های ایرانی سرو می‌شود، به احتمال فراوان نمی‌توانستید بیش تر از ۱۰ مورد نام ببرید. غذاهایی همچون کباب کوبیده، برگ، جوجه و خورشت‌هایی مانند قیمه و قرمه نه تنها بخش ثابت اکثر منوها بود، چه بسا بسیاری از منوها تنها شامل همین موارد بود.

اتفاقی نگران کننده برای فرهنگ غنی غذایی ایرانی با بیش از هزاران غذا و خوراک‌ متنوع و خوشمزه، که اکثر رستوران‌ها تنها به تعداد محدودی از آن‌ها وفادار بودند.

اتفاق خوبی که در رستوران دلی جان افتاده است پرهیز از تکرار تا حد امکان بوده است. موردی که با یک نگاه اجمالی به منوی جمع و جور آن می‌توان متوجه شد. دم پختک، گوشت و لوبیا، آب دوغ خیار و امثال این‌ها خود گویای این امر هستند.

دل و جگری از جنس دلی جان

بعدی قبلی
بعدی قبلی

دلی جان رستوران لوکسی است که نام آن ربطی به ارابه و کالسکه نداشته و منظور نظرشان بیش‌تر به سمت این بوده که در این رستوران دل و جگر سرو می‌شود.

چیزی که به سر و رو و ظاهر این رستوران شیک اصلا نمی‌آید، چرا که همیشه دل و جگر در مکان‌های خسته یا کمتر شیک سرو می‌شد ولی دلی جان این قانون نانوشته را تغییر داده و دل و جگر و خوئک را با نان تازه‌، که در رستوران خودشان تهیه می‌شود، سرو میکند. کاری که باعث شده رنگ بوی دیگری به این غذای مغزی و سرشار از ویتامین داده شود.

در کل منوی دلیجان چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ کیفیت استاندارد بوده و صرف یک وعده غذا در دلی جان حس خوبی را به شما منتقل می‌کند.

گران‌ترین غذای دلی جان در حال حاضر گوشت و لوبیا بوده و ارزان‌ترین آن هم یک سیخ دل و جگر است. در دلی جان شما می‌توانید غذایتان را به همراه پیش غذاهای ایرانی مانند نان و پنیر و میرزاقاسمی و نوشیدینی‌هایی مانند انواع شربت و عرقیجات سنتی میل کنید. نگران دسر هم نباشید چرا که فالوده و بستنی و شله زرد منتظر شما هستند.

دلی جان یک اثر هنری

 

اینجا را نمی‌‌پسندم چون:

  • منوی غذایی محدود
  • نداشتن صبحانه و میان وعده

در نگاه کلی اولین ویژگی دلی جان که بیش از همه نظرها را به خود جلب می‌کند طراحی داخلی زیبای آن است. پنجره‌های قوس دار، سقف تماما آینه کاری شده، میز و صندلی‌های سفید و یک عَلَم که در کناره‌ای از دلی جان پهلو گرفته است، دلی جان را به اثری هنری از آرتیست خوب کشورمان آقای مرتضی دره باغی تبدیل کرده است.

طراحی داخلی و فضای خلوت دلیجان نشان از مینیمال بودن و وجود اِلمان‌های قدیمی در کنار ادوات به روز، حاکی از پاپ آرت بودن سبک این رستوران خوش رنگ و لعاب است. حتی ظروف مصرفی و قاشق چنگال‌های این رستوران هم حس لوکس بودن را به شما منتقل خواهند کرد.

دلی از عزا در بیاورید

دلی جان از آن دسته رستوران‌هایی است که حتما ارزش سر زدن و تجربه کردن را دارد. این نظر را به راحتی می‌توان در میان نظرهای غذا دوستان گرامی در فضای مجازی مشاهده کرد که اکثرا راضی بوده و دلی جان را به دیگران هم پیشنهاد می‌دهند.

این رستوران با ظاهری زیبا، منویی قابل قبول و نسبت قیمت به کیفیت بالا در دسته رستوران حرفه‌ای قرار می‌گیرد که تقریبا همه چیز آن به همه چیزش می‌آید.

بدون شک دلی جان یکی  از جاذبه‌ها و مقاصد غذاگردی در محله فرشته است که در آینده‌ای نه چندان دور بیش‌تر در مورد آن خواهید شنید.

برای اطلاع از آدرس و منو دلی جان اینجا کلیک کنید

درباره ایمان تیموریان

یک علاقه‌مند به غذا و آشپزی، رستوران و کافه گردی هستم که تحصیلاتم را در رشته مهندسی برق تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه دادم ولی هیچ وقت دست از علایقم نکشیدم. همیشه دوست داشتم مکان‌های خوب و بد را به دیگران معرفی کنم تا به نحوی باعث پیشرفت و بالا رفتن سطح استانداردها در رستوران‌ها و کافه‌ها شوم . فیدیلیو بستری هست که این شرایط را برای ما فراهم کرده تا به این هدف برسیم.