خانه / اخبار / بهترین کباب برگ را در کدام رستوران تهران بخوریم؟
کباب برگ

بهترین کباب برگ را در کدام رستوران تهران بخوریم؟

کباب تنها یک غذا نیست. بلکه تاریخیچه‌ای طولانی دارد و تنها متعلق به کشور ایران نیست. در همه جای دنیا روش پختن یک غذا به وسیله کباب کردن یک روش سالم و در عین حال خوشمزه است. ما در کشورمان کباب را با گوشت‌های مزه‌دار شده و عمل‌آورده شده می‌شناسیم اما در نقاط مختلف جهان سبزیجات و حتی میوه‌ها را هم کباب می‌کنند و در عین حال این روش در بین آنها بیسار محبوب است.

با این حال شناسنامه برخی کباب‌ها متعلق به ایران است و هیچ کشور دیگری نمی‌تواند ادعایی در این زمینه داشته باشد. مثل کباب کوبیده، کباب چنجه و کباب برگ. البته این موضوع با علاقه شدید ما ایرانی‌ها به کباب بی‌تناسب نیست. موضوعی که باعث شده برای مثال کباب کوبیده جزو میراث گردشگری‌مان باشد و توریست‌‌ها بخواهند اولین غذایی که در ایران می‌خورند کباب باشد.

از میان همه کباب‌ها اما برخی به کباب برگ علاقه ویژه‌ای دارند. نوع گوشت آن که معمولا فیله گوساله است، نازکی و ترد بودن آن، آب شدن در دهان و … از ویژگی‌های این کباب است که باعث محبوبیتش شده است.

چندی پیش در اینستاگرام فیدیلیو از شما پرسیدیم یهترین کباب برگ را در کدام کبابی یا رستوران خورده‌اید که پاسخ‌های زیادی هم دریافت کردیم. در این گزارش از مجله فیدیلیو نتیجه این نظرسنجی را می‌خوانید که به ترتیب بیشترین رای نوشته شده است.

بعدی قبلی

کباب برگ نایب

کباب برگ نایب

نایب غلامحسین (نایب بزرگ) در سال ۱۲۵۴ همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. حمام ابتدای بازار صحاف‌ها را خرید و خزینه‌هایش را پر کرد. سالن بزرگ حمام با فرش‌های زر بافت مفروش شد تا بازاری‌ها برای اولین بار ترکیب برنج،کره و کباب را تجربه کنند. غذای ابداعی نایب چنان اهمیتی یافت که امروزه چلو کباب غذای ملی و نام نایب یک برند برتر در رستوران‌ها شده است. بنابراین نایب تنها یک چلوکبابی نیست بلکه تاریخچه‌ای از کباب و چلوکباب را در خود دارد.

به دلیل این سابقه و تجربه، سالیان طولانی است که نایب در بین رستوران‌ها نام‌آور شده است و در این نظرسنجی هم با اختلاف رای رتبه اول را آورده است. رستوران نایب شعبه‌های زیادی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. بعضی شعبه‌های آن بوفه هستند و بعضی در فوت‌کورت‌ها قرار دارند. در مجموع کیفیت همه کباب‌ها و غذاهای نایب خوب است و به این علت که شناخته شده است تقریبا هر که یکبار آن را امتحان کرده از آن راضی بوده است.

منو، آدرس و نظرات درباره چلوکباب نایب را اینجا بخوانید

کباب برگ نوید

کباب برگ نوید

تالار پذیرایی و رستوران نوید یک مجموعه باسابقه و شناخته شده در محدوده خیابان سهروردی است. غذاهای این رستوران آنقدر خوب و با کیفیت است که از نقاط مختلف تهران مشتری دارد. به دلیل ظرفیت بزرگ آشپزخانه و وجود تالار معمولا افراد زیادی برای مهمانی‌ها و مراسم‌ها از این مجموعه رستوران غذا سفارش می‌دهند. تلار این رستوران همیشه پر است و برای استفاده از آن باید از ماه‌ها قبل رزرو کرد.

در کل مچموعه نوید بسیار شناخته شده و با کیفیت است اما کباب برگ آن با اختلاف از بقیه موارد منو بهتر است. تا اندازه‌ای که در نظر سنجی فیدیلیو رتبه دوم بهترین کباب برگ تهران را آورده است. یعنی اگر بخواهید در کل تهران کباب برگ خوبی بخورید یا مهمان خارجی داشته باشید که بخواهید کباب با کیفیت به او بدهید حتما باید نوید بین انتخاب‌هایتان باشد.

درست است که به دلیل شلوغی و نزدیک بودن فضای رستوران به فضای تالار، شاید با وارد شدن به آن چیزی که از یک رستوران خاص مدنظر دارید برایتان تداعی نشود. اما کافی است کمی صبر کنید و بعد از میل کردن غذا حتما تجدید نظر خواهید کرد.

البته منظور این نیست که رستوران نوید کثیف یا با دکوراسیون قدیمی است. بلکه مبل‌‌ها و میز‌های شیکی دارد و تمیزی و نورپردازی آن بسیار عالی است. اما بیشتر مانند سالن غذاخوری است.

منو، آدرس و نظرات درباره رستورن نوید را اینجا بخوانید

کباب برگ البرز

کباب برگ البرز

نمی‌شود از کباب و چلوکباب در تهران صحبت کرد و از البرز نام نبرد. چلوکبابی بزرگ و با سابقه البرز سالیان سال است که در خیابان سهروردی از میلیون‌ها مشتری پذیرایی کرده است.

بعضی از رستوران‌ها علاوه بر غذایشان در طول زمان هویت جداگانه‌ای پیدا می‌کنند. هویتی که از میزبان جلو در، نوع ظروف سرو غذا، نحوه تعامل پرسنل با مشتری، دکوراسیون و همینطور طعم و مزه غذاها شکل می‌گیرد. و بدون شک می‌توان گفت که البرز یکی از رستوران‌های با هویت و دارای شخصیت در تهران است.

حالا کباب برگ البرز هم در نظر سنجی فیدیلیو رتبه سوم بهترین کباب برگ را آورده است. اما فکر می‌کنید با توجه به معروف بودن البرز چرا رتبه سوم را آورده؟ به این دلیل که چلوکباب برگ در رستوران البرز در اندازه بسیار بزرگ سرو می‌شود. فیله گوساله بسیار ترد و خوشمزه‌ای است که در هیچ رستوران دیگری طعم آن را نخواهید چشید.

اما این اندازه بزرگ باعث شده تا قیمت آن بالا برود. تا جایی که کمتر کسی می‌تواند آن را سفارش دهد. و به موازات آن وقتی قیمت یک غذا بالا می‌رود مخاطب آن کمتر می‌شود. در عین حال هم مخاطبانی که غذای گران سفارش می‌دهند توقع زیادی از آن دارند. به دلیل این عوامل است که کباب برگ البرز در رتبه سوم بهترین کباب برگ تهران قرار گرفته است.

منو، آدرس و نظرات درباره چلوکباب البرز را اینجا بخوانید

کباب برگ شمرون کباب

کباب برگ شمرون کباب

شمرون کباب مغازه ای کوچک دقیقا رو به روی امام زاده صالح (ع) و در ضلع شمال شرقی میدان تجریش است. جایی در همان شلوغی که به هیچ وجه نمی‌توانید با ماشین به آن بروید. اما این مغازه کوچک یکی از بهرین‌های تهران در زمینه هر نوع کباب است. کباب‌هایی که برای آماده سازی هرکدام کار تخصصی انجام شده است.

با توجه به ویژگی‌هایی که مطرح شد و همینطور موقعیت مکانی شمرون کباب، این رستوران تقریبا گرون محسوب می‌شود. اما در عین حال پرس‌های آن هم دو نفره است و اگر دو تا یکی غذا بگیرید برایتان به صرفه در می‌آید.

در شمرون کباب همه غذاها و کباب‌ها خوشمزه است. تا اندازه‌ای که هر کس به آنجا می‌رود با رضایت کامل بر می‌گردد و به این امید که در مراجعه بعدی یک نوع کباب دیگر را امتحان کند. حالا در بین همه کباب برگ‌های تهران هم شمرون کباب رتبه چهارم را در نظرسنجی فیدیلیو آورده است تا تایید دیگری بر کیفیت و خوشمزه بودن غذاهایش باشد.

منو، آدرس و نظرات درباره شمرون کباب را اینجا بخوانید

کباب برگ اس پی یو

کباب برگ اس پی یو

دربند و درکه به دلیل موقعیت مکانی و تفریحی که دارند پر از رستوران، سفره‌خانه و دیزی‌سرا هستند. به طوری که در هر بار مراجعه به اینجا می‌توانیم انتخاب جدیدی برای صرف غذا داشته باشیم. حالا در بین این همه رقیب و انتخاب چه اتفاقی برای یک رستوران می‌افتد که آوازه آن در همه‌جا می‌پیچد و حتی کسانی که قصد کوه‌نوردی ندارند را فقط با هدف خوردن غذا به خود جذب می‌کند؟

غذای باکیفت در یک فضای خوب و همینطور سرویس‌دهی مناسب از ویژگی هایی است که اس پی یو را از رستوران های دیگر متمایز میکند. کباب برگ آن هم از بقیه ایتم های منو پرطرفدارتر است. گوشت نرم و خوشمزه‌ای دارد تا اندازه‌ای که در نظر سنجی فیدیلیو هم رتبه پنجم بهترین کباب برگ تهران را آورده است. پس اگر به درکه رفتید و تصمیم به صرف ناهار در رستوران اس پی یو داشتید حتما کباب برگ آن هم جزو سفارشاتتان باشد تا شما هم طعم یکی از بهترین کباب برگ‌های تهران را چشیده باشید.

منو، آدرس و نظرات درباره رستوران اس پی یو را اینجا بخوانید

کباب برگ یاس

کباب برگ یاس

یاس یک رستوران ایرانی رو‌به‌روی پارک ملت است. در محدوده پارک ملت همیشه رستوران‌های زیادی باز می‌شود و بعد از مدتی بسته می‌شود. اما رستوران یاس از ابتدای کار به دلیل کیفیت بالا و طعم خوب غذاها کار خود را با قدرت شروع کرد و بعد از گذشت چند سال هم هیچ تغییری در آن به‌وجود‌ نیامد. یاس یک رستوران لوکس با مبلمان شیک است. فضایی آرام و خانوادگی دارد و برای برگزاری مهمانی‌ها بسیار مناسب است. البته سطح قیمت آن کمی بالاست و این هم به دلیل استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه است.

کباب برگ یاس در بین نظرسنجی فیدیلیو رتبه ششم را آورده است. این به این معنی نیست که کباب ضعیفی دارد. حتی بعضی‌ در کامنت‌ها نوشته‌اند اگر تاکنون کباب برگ یاس را نخورده‌اید نباید درباره بهترین کباب برگ نظر دهید. شاید به دلیل این باشد که رستوران یاس در منطقه پرترافیک قرار دارد، جای پارک آن به دلیل قرار گرفتن رو‌به‌روی پارک ملت سخت است و به همین دلیل کمتر شناخته شده است.

آدرس : خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت تلفن: ۲۲۰۵۷۷۰۶

کباب برگ

سایر رستوران‌ها

بعضی از رستوران‌ها هم در این نظرسنجی از طرف کاربران معرفی شدند که نسبت به رستوران‌های دیگر کمتر شناخته شده‌اند. مانند آشپزخانه اکبری در شهرک اکباتان که در کامنت‌ها درباره کیفیت خوب آن و سابقه ۲۰ ساله‌اش نوشته‌اند. اینطور که معلوم است اهالی شهرک اکباتان از غذاهای این رستوران بسیار رضایت دارند و مشتری ثابت آن هستند. به این علت که شهرک اکباتان محدوده مشخصی دارد و به جز اهالی افراد عادی کمتر در آن رفت و آمد می‌کنند این رستوران هم کمتر شناخته شده است. از رستوران‌های دیگری هم که در این نظر سنجی نامشان مطرح شد اما نسبت به گزینه‌های دیگر رای کمتری داشتند باید به هانی، مسلم و شرف الاسلامی در بازار، کبابی هیوا و توچال در تجریش، کبابی حاج عبدالله در خیابان ایران و کبابی محمد در خیابان دولت اشاره کرد.

بعدی قبلی

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.