خانه / اخبار / با بهترین هویج بستنی‌های تهران آشنا شوید
هویج بستنی

با بهترین هویج بستنی‌های تهران آشنا شوید

دوباره فصل تابستان و دوباره استقبال از نوشیدنی‌های خنک مثل هویج بستنی. نوشیدنی‌هایی که باعث صف مقابل آبمیوه فروشی‌ها و بستنی‌ فروشی‌ها می‌شود. اصلا عصر تابستان است و شربت‌های رنگارنگش. قدم زدن در پارک و بعد از آن هم وعده یک بستنی یا آبمیوه گرفتن از پدر، مادر و دوستان. اصلا همین شب‌های تابستان است و تفریح‌های شبانه‌اش. وقتی اوقات فراغت‌مان بیشتر است و به دنبال سرگرمی هستیم. و وقتی می‌خواهیم عطش و گرما را با یک لیوان آب طالبی و هویج بستنی طاق بزنیم.

چندی پیش در اینستاگرام فیدیلیو از شما پرسیدیم بهترین هویج بستنی را در کدام آبمیوه فروشی تهران خورده‌اید که نظرهای زیادی برایمان نوشتید. حالا در این گزارش از مجله فیدیلیو و به ترتیب بیشترین رای آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا راهنمایی برای روزهای گرم و کشدار تابستانی‌تان باشد.

بعدی قبلی

هویج بستنی موذنی میدان حر

هویج بستنی

بالاترین رای در بین همه نظرسنجی‌هایی که تاکنون در اینستاگرام فیدیلیو انجام داده‌ایم به آبمیوه فروشی میدان حر تعلق دارد. در این نظرسنجی بیش از ۹۰ درصد رای‌ها  به هویج بستنی موذنی در ضلع شمال شرقی میدان حر تعلق دارد. از خیابان حسن آباد که وارد میدان حر می‌شوید دست راست مغازه کوچک و قدیمی وجود دارد که تابلو و علامت خاصی هم ندارد. علامت ویژه آن جمعیت زیادی هستند که همیشه جلو آن صف بسته و در حال خوردن هویج بستنی‌اند. هویج بستنی‌های خوشمزه‌ای که مردم تهران را از هر منطقه‌ای که باشند به میدان حر در جنوب این شهر می‌کشاند.

درباره هویج بستنی موذنی نظرات زیادی وجود دارد که همه آن‌ها مثبت است. اینجا قدمت زیادی دارد و افرادی از نسل‌های مختلف با آن خاطره دارند. وقتی وارد می‌شوید روی کانتر ۱۰ ، ۱۵ تا لیوان بزرگ آماده می‌بیند که در آن‌ها بستنی سنتی پرمغز و پرخامه ریخته شده. لیوان‌هایی که انتظار می‌کشند تا مشتری‌ها آن‌ها را فراخوانده و سپس با یک پارچ پر از آب‌ هویج محتویات‌شان کامل شود.

مهمترین ویژگی‌ای که موذنی را بهترین هویج بستنی تهران کرده‌است بستنی‌های آن است. بستنی‌ای که به قول آقای موذنی یا همان “عمو سیفی” دستی است و هیچوقت جای بستنی ماشینی را نمی‌گیرد. اینجا بیشتر از آنکه تعریفی باشد، امتحان کردنی است. بعضی کاربران هم شوخی‌هایی با‌ آن کرده‌اند مثل این کامنت: “عده‌ای معتقدند هویج بستنی برای اولین بار در این میدان کشف شده است”.

آدرس: تقاطع خیابان حس آباد و میدان حر، ظلع شمال شرقی میدان

هویج بستنی

اکبر مشتی

اکبر مشتی در خیابان ری نخستین بستنی فروشی تهران بوده است. همین ویژگی کافی است تا اسم آن بارها و بارها و بیشتر از بستنی فروشی دیگری شنیده شود. و در عین حال هم قدمت و ماندگاری آن در طی این سال ها نشان از محبوبیت و کیفیتش دارد. بنابراین بیراه نیست که هویج بستنی آن هم در بین بهترن هویج بستنی های تهران قرار بگیرد.

البته این محل در خیابان ری چند سالی است که به میدان تجریش رفته است. با اینکه اکبر مشتی سال‌هاست که چشم از جهان فروبسته اما بستنی فروشی اکبر مشتی که اکنون توسط یکی از اقوام او اداره می‌شود راه و رسم اکبر مشتی است و طعم و مزه هم همان طعم و مزه سال‌های دور. قبلا از اکبر مشتی در گزارش خوشمزه‌گردی در تجریش نوشتیم.

برای دیدن آدرس و منو اکبر مشتی اینجا کلیک کنید

هویج بستنی

پالیزی

پالیزی یک پاتوق آبمیوه، بستنی در خیابان سهروردی است. اینجا همیشه شلوغ است اما عصرها و شب‌ها آنقدر پر از جمعیت می‌شود که زمان زیادی را در صف باید بگذرانید و اگر ماشین داشته باشید هم به مشکل جای پارک برمی‌خورید. اما آنقدر آبمیوه‌ها و بستنی‌های خوشمزه‌ای دارید که ارزش همه صف‌ها و ترافیک‌ها را دارد.

در بین همه مغازه‌های این راسته، آبمیوه فروشی پالیزی اصلی که اولین مغازه در میدان پالیزی است از همه شلوغ‌تر است. ابمیوه های ترکیبی آن و معجون‌هایش از بقیه منو پرطرفدارتر است. و همینطور هویج بستنی خوشمزه‌ای که با بستنی سنتی به قول معروف “باحال” آماده می‌شود.

آدرس:‌ خیابان سهروردی تقاطع خیابان شهید قندی میدان پالیزی

هویج بستنی

عمو عباس

یکی دیگر از پاتوق‌های هویج بستنی در تهران که آن هم قدیمی است به عمو عباس تعلق دارد. یک مغازه کوچک که خیلی هم در معرض دید نیست. اما فالوده ها و بستنی سنتی‌هایش آن را معروف کرده است. تا اندازه‌ای که وقتی در محدوده خیابان انقلاب و خیابان کارگر باشید باید حتما زمانی را به تجربه آب هویج بستنی در عمو عباس اختصاص دهید.

شاید در نگاه اول برایتان جذاب نباشد و با خود فکر کنید اینجا کجاست. اما بهتر است قضاوت نکنید و نتیجه گیری را به بعد از خوردن بستنی‌های خوشمزه این آبمیوه فروشی اختصاص دهید.

آدرس: کارگر جنوبی (سی متری)، نبش چهار راه آذربایجان (حشمت الدله)، روبروی بانک مسکن، پلاک۷۶۴

هویج بستنی

بهروش جنت آباد

از هویج بستنی در نقاط مختلف تهران گفتیم و نوبتی هم باشد باید به غرب برویم. خیابان جنت آباد و تعداد زیادی آبمیوه فروشی‌ای که دارد. خیابانی که شب‌های تابستان اهالی محل  را به بهانه خوردن معجون و فالوده از خانه‌هایشان بیرون می‌کشد.

حالا در بین تعداد زیادی آبمیوه فروشی که در این محله قرار دارد هر کدام آیتم معروفی دارند که از بقیه خوشمزه تر است. مثلا برای معجون بهرام برلیان و برای هویج بستنی بهروش را بهتر از بقیه می‌دانند. با این که جایی برای نشستن نداره اما کیفیت بالا و همینطور تنوع خیلی زیاد بهروش یا همون رضا سابق در آبمیوه و بستنی هاش باعث شده که اینجا پاتوق خیلی ها بشه.

آدرس: جنت آباد شمالی، بین تقاطع همت و ۲۰ متری گلستان، پلاک ۸

هویج بستنی

ناصر پاسداران

اگر بستنی سنتی را پر از زعفران، خامه و پسته دوست دارید حتما سری به ناصر بزنید. شاید هیچ آبمیوه بستنی فروشی به بزرگی ناصر در تهران نباشد. بستنی فروشی قدیمی که میز و صندلی زیاد و از همه مهمتر آبسرد کن دارد. این بستنی فروشی از ابتدا کار خودش را با فالوده، بستنی و آبمیوه شروع کرد که هنوز هم اینها حرف ندارند. به خاطر همین بستنی سنتی پرمغز هم هویج بستنی آن خیلی خوشمزه است.

تعریف آب هویج بستنی با بستنی عسلی اینجا را  که به جای شکر، عسل دارد را هم خیلی شنیده‌ایم. پس وقتی به ناصر می‌روید انتخاب‌های خوشمزه زیادی دارید و  اگر از عاشقان هویج بستنی هستید از آنها بخواهید بستنی وانیل پسته درآب هویجتان بریزند تا حظ بیشتری ببرید

منو، آدرس و نظرات درباره بستنی ناصر را اینجا بخوانید

بعدی قبلی

 

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

یک نظر

  1. به نظر من بهترین آب هویج و بستنی سنتی تهران مربوط به بستنی فروشی قدیمی (خالوقلی) در منطقه ده در انتهای غربی خیابان کمیل نبش قلیچ خانی هست. اسرار بستنی های خوشمزه بی سر و صدا نسل در نسل و سینه به سینه در یک خانواده گشته و طعمش قابل قیاس با هیچ کجا نیست.