خانه / پیشنهاد سردبیر / بهترین موهیتو تهران در کدام رستوران سرو می‌شود؟
موهیتو

بهترین موهیتو تهران در کدام رستوران سرو می‌شود؟

نوشیدنی موهیتو چند سالی است که جای خودش را در منو رستوران‌ها و کافه‌های ایران باز کرده است. نوشیدنی که خواستگاه آن ایران نیست و به همین دلیل هم اصالت آن در شیوه آماده‌سازی رعایت نمی‌شود. اما مثل همه غذاها و خوراکی‌های دیگری که از یک فرهنگ به فرهنگ دیگری منتقل می‌شود، رستوران‌ها و کافه‌های ایران هم در ترکیب آن دست برده‌اند و به قول معروف ایرانیزه‌اش کرده‌اند.

از طرفی اشتباهات رایجی هم درباره آن وجود دارد. مثل اینکه در خیلی از موارد به آن سیروپ موهیتو اضافه می‌کنند تا طعم مصنوعی پیدا کند یا در منو بین لیموناد و موهیتو تفاوتی قائل نیستند. در صورتی که این‌ها دو نوشیدنی متفاوت‌اند و نباید با هم اشتباه گرفته شود.

اما موهیتو اصلی چه ویژگی‌‌هایی دارد و باید چطور باشد؟‌ مهمترین نکته‌ای که پایه و اساس این نوشیدنی است استفاده از لیمو و نعناع تازه است.  به همین دلیل هم این نوشیدنی تابستانی محسوب می‌شود. زادگاه موهیتو کشور کوبا است و روش تهیه اصلی آن به این صورت است که در یک ظرف مخصوص با وسیله‌ای مانند گوشکوب، نعناع و لیمو را در کنار هم می‌کوبند تا مزه‌ آن‌ها یکی شود و بعد آب و یخ و شکر اضافه می‌کنند.

البته در بیشتر رستوران‌های ایران با استفاده از دستگاه میکسر همه این مواد را با هم مخلوط می‌کنند و نوشیدنی اسموتی مانندی برای مشتری سرو می‌کنند. حالا با نزدیک شدن به فصل گرما و دوباره رونق گرفتم این نوشیدنی دلچسب، در اینستاگرام فیدیلیو از شما پرسیدیم موهیتو کدام رستوران را بیشتر از بقیه رستوران‌ها دوست دارد که در این گزارش نتیجه نظرسنجی را می‌خوانید. 5 مورد اول به ترتیب بیشتری رای از طرف شما نوشته شده و دو مورد آخر هم پیشنهاد تیم فیدیلیو است.

بعدی قبلی

موهیتو

 

موهیتو ژوانی

ژوانی از رستوران‌های ایتالیایی زنجیره‌ای در تهران است که برای صرف یک وعده غذای ایتالیایی خوشمزه همیشه جزو گزینه‌ها است. هرکدام از شعبه‌های این رستوران فضا و دکوراسیونی دارد که مشتری‌های متناسب با آن حال و هوا را جذب کرده است. اما در مجموع یک رستوران خانوادگی و با سطح کیفی استاندارد محسوب می‌شود.

بعد از این که پاستا آلفردو رستوران ژوانی در نظر سنجی فیدیلیو رتبه آورد حالا نوبت به موهیتو آن رسیده است. گویا نوشیدن موهیتو در کنار غذاهای ایتالیایی دلچسب است و ژوانی با موهیتویی که ارائه می‌دهد این حس خوب را بیشتر کرده است.

ویژگی موهیتو رستوران ژوانی این است که همه مواد آن مانند لیمو و نعناع به همراه یخ در میکسر مخلوط می‌شود و در نهایت نوشیدنی همگنی که با عسل آن را شیرین کرده‌اند سرو می‌شود. برای یک لیوان از این نوشیدنی در رستوران ژوانی هزینه‌ای معادل 13 هزارتومان را در نظر بگیرید.

منو و آدرس ژوانی را در اینجا ببینید

موهیتو

 

سنسو

از دیگر رستوران ایتالیایی‌های معروف تهران که شاید بتوان گفت محبوب‌ترین آن‌ها نیز هست باید از سنسو نام برد. این رستوران در غرب تهران بسیار شناخته شده است به طوری که حتما باید با رزرو قبلی به آنجا بروید و در ایام تعطیل و پنج شنبه جمعه ها حتی رزرو هم ندارند.

این شلوغی دلایل زیادی دارد. علاوه بر کیفیت غذا و خوشمزه بودن آن محیط صمیمی و برخورد گرم پرسنل هم در آن تاثیر دارد. البته ممکن است به دلیل همین شلوغی بی‌نظمی‌ها یا مشکلاتی هم دیده شود اما در مجموع باید گفت این رستوران توانسته مشتری‌هایش را راضی نگه دارد.

تا حدی که در دو نظر سنجی فیدیلیو که درباره بهترین سالاد سزار و بهترین پاستا آلفردو بوده است هم سنسو رتبه اول و دوم را آورده است. موهیتو در رستوران سنسو به نام نوشیدنی مخصوص سنسو در منو دیده می‌شود و ترکیب آن هم مانند رستوران ژوانی است. با این تفاوت که به جای عسل از سیروپ موهیتو استفاده می‌شود. اما نحوه آماده سازی به همان صورت میکس یخ با مواد است. قیمت این نوشیدنی هم 10 هزار تومان است.

منو و آدرس سنسو را در اینجا ببینید

موهیتو

 

نارنجستان

رستوران بین‌المللی نارنجستان در سعادت آباد تهران از رستوران‌های صاحب سبک و شناخته شده برای صرف وعده‌های بین‌الملل و با اصول خاص این نوع رستوران‌ها است. جایی که سرویس دهی و منو آن بر اساس استاندارد‌های جهانی است و به همین دلیل برای پذیرایی از مهمان‌های خارجی انتخاب مناسبی است.

البته این رستوران در سال‌های اول تاسیس بسیار با کیفیت بود و رفته رفته با بزرگ‌تر شدن دایره رقابت بین رستوران‌ها استقبال از آن کمتر شد. اما همچنان جزو رستوران‌های باکیفیت و طراز اول تهران محسوب می‌شود و مشتری‌های خاص خودش را هم دارد.

آنچه در این رستوران سرو می‌شود موهیتو نیست بلکه لیموناد است. نوشیدنی‌ای یکدست و شربت مانند به رنگ سبز روشن که فرمول آن مخصوص سرآشپز است و در هیچ‌ رستوران دیگر مشابه آن را نخواهید خورد. به همین دلیل هم قیمت هر لیوان آن 23 هزار تومان است. اما حتما آنقدر خوشمزه است که ارزش این هزینه را داشته باشد. چون کاربران زیادی در اینستاگرام فیدیلیو به موهیتو رستوران نارنجستان رای داده‌اند و از آن تعریف کرده‌اند.

منو و آدرس نارنجستان را در اینجا ببینید

موهیتو

 

باگت

یکی از فست‌فودهایی که در این نظرسنجی رای آورده است باگت است. اینجا یک فست‌فود زنجیره‌ای با 5 شعبه در شمال و غرب و شرق تهران است. رستورانی که فست‌فود را به سبک جدیدی عرضه کرد و با کمی تفاوت و خلاقیت مشتری‌های زیادی را به خود جلب کرد.

ترکیب موهیتو در رستوران باگت شامل عسل، آبلیمو و یخ جداگانه است.  به دلیل اینکه این رستوران فست فود است موهیتو آن به دو صورت سرو می‌شود. در لیوان کاغذی و برای سفارش بیرون بر. و حالت دوم برای سفارش داخل سالن. قیمت هر کدام هم به ترتیب 6 و 8 هزار تومان است. پس اگر به باگت رفتید درکنار پیتزا و ساندویچ‌تان موهیتو را هم سفارش دهید تا بینید شما هم با کاربران اینستاگرام فیدیلیو هم‌نظر می‌شوید یا نه.

منو و آدرس باگت را در اینجا ببینید

موهیتو

 

پومانی

از رستوران‌های تازه تاسیس معمولا باید انتظار بالایی داشت چرا که در اوایل کار سعی می‌کنند با ارايه بهترین سرویس و کیفیت خود را در میان رقیبان بالا بکشند. اما اگر مدتی هم از افتتاح رستوران بگذرد و همچنان کیفیت خود را نگه دارد، محبوبت هم به ویژگی‌های آن اضافه می‌شود.

پومانی یکی از همین رستوران‌ها است که جای خالی یک رستوران ایتالیایی خوب در محدوده ستارخان و میدان توحید را پر کرده است. سلاد سزار اینجا هم در نظر سنجی بهترین سالاد سزار رتبه آورد و این بار هم کاربران از موهیتو آن تعریف کرده‌اند.

وقتی از پومانی پرسیدیم در ترکیب موهیتو‌ از سیروپ هم استفاده می‌کنید یا خیر با قطعیت گفتند که جزء خط قرمزهایشان است و اجازه ندارند این کار را بکنند. چون می‌دانند که سیروپ یک طعم مصنوعی را به نوشیدنی می‌دهد و هر چقدر هم که خوشایند باشد اما بر طبق اصول نیست.

در پومانی از نعنا و لیمو تازه برای موهیتو استفاده می‌کنند و قیمت این نوشیدنی هم 10 هزار تومان است.

منو و آدرس پومانی را در اینجا ببینید

موهیتو

 

منهتن گریل

از فست‌فودهای محبوب و هیجان انگیز شمال تهران منهتن گریل است که برگر‌های بسیار معروفی دارد. همه چیز در منهتن گریل به معنای واقعی خوشمزه است و البته هیجان انگیز. حتما با ورود به این فست‌فود ابتدا از دکور هیجان زده می‌شوید و کنجاوی‌تان تحریک می‌شود تا گوشه‌های مختلف رستوران را سر بزنید.

این هیجان با دیدن منو و اماده شدن سفارشتان بیشتر هم می‌شود و نهایت آن زمانی است که غذای خوشمزه‌تان را نوش جان می‌کنید. در چنین مجموعه‌ای به نوشیدنی‌ها هم اهمیت زیادی داده می‌شود و به همین دلیل موهیتو آن را در لیست بهترین‌های تهران قرار داده‌ایم.

این نوشیدنی هم با میکس یخ و لیمو و نعناع آماده می‌شود و در لیوان‌های خوشگلی هم سرو می‌شود. قیمت آن 14 هزارتومان است.

منو و آدرس منهتن گریل را در اینجا ببینید

موهیتو

 

روبوشف

فست‌فودی که ربات‌ها همه‌کاره آن هستند و گوش به فرمان دستور مشتری‌ها. اولین رستوران روباتیک ایران در سعادت آباد که از گرفتن سفارش تا آمدن غذا روی میز همه و همه به وسیله روبات انجام می‌شود.

در چنین مکان‌هایی که تجربه‌های بجدید را برای مشتری‌ها فراهم می‌کنند کیفیت خوب حرف اول را می‌زند. چرا که ممکن است مشتری برای بار اول به روبوشف بیاید تا فضای آن را ببیند. اما اگر کیفیت غذایش خوب نباشد قطعا دفعه دومی در کار نخواهد بود. هرچقدر هم که بازی با روبات‌ها برایش هیجان انگیز باشد.

اما با گذشت چند ماه از تاسیس روبوشف روز به روز به مشتری‌هایش اضافه می‌شود و این نشان می‌دهد که در اینجا به کیفیت اهمیت داده می‌شود. موهیتو روبوشف می‌تواند یک انتخاب خوب برای نوشیدنی در کنار پیتزا و ساندویچ باشد. قیمت این موهیتو 13 هزار تومان است.

منو و آدرس روبوشف را در اینجا ببینید

بعدی قبلی

درباره آوا فوشریان

من علاقه زیادی به کافه و رستوران دارم. نه صرفا بخاطر غذا و خوراکی. بلکه به دلیل دور هم بودن و اتفاق های خوبی که تو اینجور جاها برام میفته. انرژی زیادی هم برای تجربه طعم ها و مکان های جدید دارم. همه این ها در کنار عشق به نویسندگی باعث شده تا عضو تیم فیدیلیو بشم.

یک نظر

  1. عالی بود .ممنونم