خانه / کلینیک غذا / بشقاب سبز / پنج ادویه و سبزی معطر برای خوش طعم کردن غذا

پنج ادویه و سبزی معطر برای خوش طعم کردن غذا

ما همیشه به دنبال روش‌هایی برای تنوع بخشیدن به غذاها به منظور لذت بردن هر چه بیشتر اعضای خانواده هستیم. ادویه و گیاهان معطر بدون اضافه کردن افرودنی‌های پرکالری می‌توانند ما را در این امر یاری کنند. اما آیا شما با انواع ادویه‌ آشنا هستید؟ در بخش بشقاب سبز مجله فیدیلیو  به معرفی مجموعه‌ای از ادویه‌ها که به طور خارق العاده‌ای غذا را خوش طعم می‌کند می‌پردازیم.

ادویه

 

سیر

اگر به دنبال یک چاشنی بی‌نظیر و در عین حال مقوی هستید می‌توانید از سیر تازه و یا پودر سیر استفاده کنید. این چاشنی در غذاهای ایتالیایی، مکزیکی و چینی معجزه می‌کند، و بدون دریافت کالری و سدیم باعث تقویت بدن می‌شود. آیا به دنبال یک سس حاوی سیر خوشمزه هستید؟ افزودن سیر به انواع سس‌ها طعم بی‌نظیری ایجاد می‌کند که محال است مهمان‌ها آن طعم و عطر را از خاطر ببرند. در اغلب سس‌ها سیر به عنوان ماده جدایی ناپذیر وجود دارد. شما هم طعم جادویی آن را در غذاهایتان امتحان کنید.

 

ادویه

 ادویه فلفل هندی

اگر می‌خواهید غذای‌تان طعم تندی داشته باشد (و یا به دنبال سوخت و ساز خوب بدن هستید) می‌توانید از فلفل هندی استفاده کنید. می‌توان با فلفل هندی میان وعده‌ای مانند ذرت شیرین که بدون طعم است را بدون استفاده از نمک طعم‌دار کرد. فلفل هندی تا اندازه‌ای تند است که نیازی به سایر ادویه‌ها برای طعم دار کردن غذا ندارید. می‌توانید با تماشای یک فیلم همراه با ذرت فلفلی شیرین و سالاد با جوجه کباب شده شب خوبی داشته باشید.

 

ادویه

کیک کدو حلوایی با ادویه

آیا علاقه زیادی به شیرینی‌جات دارید و در خوردن آن زیاده‌روی می‌کنید؟ می‌توانید کیک کدو حلوایی و یا یک پیاله ماست یونانی بدون چربی برای صبحانه داشته باشید. یک صبحانه خوب بدون استفاده از خامه‌های طعم‌دار و غذاهای آماده که دارای کالری هستند. همینطور می‌توانید پنکک کدو حلوایی با شربت پرتقالی را برای یک صبحانه خوب و سالم امتحان کنید.

 

ادویه

دارچین

اگر شما علاقه زیادی به غذاهایی با طعم ملایم دارید دارچین چاشنی مناسبی برایتان است. دارچین طعم گرم و نسبتا تندی را به غذاهایی مانند جو دو سر و سیب می‌دهد که بدون اضافه کردن افرودنی‌های کالری‌دار غذا را مزه‌دار می‌کند و همچنین طعم دهنده مناسبی برای برنج و گوشت است. یک طعم دور از انتظار برای بخش عمده‌ای از غذاها، حتما این چاشنی را در غذای خود امتحان کنید.

ادویه

نعناع

نعناع گیاه معطر فوق العاده خوش طعمی ‌است که طراوت و طعم خاصی به وعده غذایی شما به خصوص میان وعده‌ها می‌بخشد. می‌توانید از ترکیب سس لیمو، نعناع، کمی سرکه همراه با مقداری لوبیا و نخود فرنگی در تهیه سالاد مورد علاقه خود استفاده کنید. در مناطق مدیترانه‌ای در طبخ انواع غذاها با گوشت بره، از سس ماست و نعناع با چربی پایین استفاده می‌شود که طعم بسیار لذیذی دارد.

 

تازه ترین سبزیجات رو از اینجا دریافت کنید

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.