خانه / کلینیک غذا / زندگی سالم / با یک وعده غذایی کامل و سالم آشنا شوید
آجیل

با یک وعده غذایی کامل و سالم آشنا شوید

به دنبال غذای سالم می گردید ؟ آجیل را امتحان کنید. این ماده مغذی مزایای بسیاری برای مغز و بدن دارد. روزهایی را به خاطر بیاورید که بخاطر داشتن کالری بالا ازخوردن آجیل اجتناب می‌کردیم. این توصیه‌های غلط را دور بیاندازید و ادامه این مطلب را بخوانید.

به گفته ربکا سولومن مدیر یک مرکز تغدیه در نیویورک این کوچولوهای قدرتمند، دارای خواص درمانی فوق العاده‌اند. باید با ارزش آن‌ها آشنا شوید اما در خوردن‌شان زیاده روی نکنید. در این مطلب از مجله فیدیلیو به شما می گوییم که کدام یک از این مغزها برای‌تان مفیدتراند و علت این ارزشمندی چیست؟

بعدی قبلی

آجیل
کم کالری و با ارزش

در هر 30 گرم از این مغزها حدود 160 کالری وجود دارد که در میانشان این مغزها جز بهترین‌ها هستند: بادام ها  30کالری در هر 30 گرم، بادام هندی 16 الی 18 کالری در هر 30 گرم و پسته (4کالری در هر 30 گرم.

همینطور بالاترین میزان کالری در مغزها می‌تواند 200کالری در هر 30 گرم باشد. این نکته را هم بدانید که کمترین میزان پروتئین و بیشترین میزان چربی مختص مغز میوه درخت ماکامدیا و مغز گردوی آمریکایی است که در ایران وجود ندارد.

آجیل
گردو مفیدترین آجیل برای قلب شما

در حالی که همه مغزها حاوی امگا3 هستند و به دلیل داشتن چربی خوب برای ما مفیدند اما گردو می‌تواند بهترین محافظ در برابر بیماری‌های قلبی و نیز ابتلا به دیابت باشد. بنا بر تحقیقاتی که در سال 2013 انجام شد گردو می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به صورت چشمگیری کاهش دهد و به کم شدن گلیسرید و کلسترول بد نیز در بدن کمک می‌کند.

آجیل
بهترین کاهش دهنده وزن

یک تحقیق که در مرکز ملی پزشکی آمریکا انجام شده نشان می دهد تمام کسانی که از مغزها استفاده می‌کنند نسبت به سایر افراد کاهش وزن بهتری دارند. کسانی که به طور میانگین در روز به میزان 15 گرم از هر مغزی استفاده کنند توانایی بهتری در کم کردن وزن نسبت به سایر افراد دارند. و به این ترتیب کاهش وزن موفق‌تری خواهند داشت.

آجیل
بهترین برای مقاومت استخوان‌ها

مصرف تنها 30 گرم از بادام و بادام هندی 26 درصد از مواد مغذی مورد نیاز استخوان‌ها را تامین می‌کند. کمبود منیزیم در بدن احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می‌دهد. با مصرف روزانه بادام و بادام هندی احتمال ابتلا به پوکی استخوان تا 20 درصد کاهش پیدا می‌کند.

آجیل
بهترین راه برای متوقف کردن پرخوری

بادام زمینی و کره بادام زمینی سرشار از فیبر و پروتئین هستند که به کنترل قند خون و گرسنگی کمک می‌کند. در تحقیقی که در سال 2012 انجام شد، بانوانی که از این محصولات استفاده می‌کنند کمتر در خطر ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 قرار دارند و در ادامه این تحقیق در سال 2013 مشخص شد افرادی که روزانه 15 گرم بادام زمینی می‌خورند فشار خون و کلسترول کمتری نسبت به سایر افراد دارند.

آجیل
بهترین برای جلوگیری از سرطان پروستات

با مصرف 30 گرم مغز آجیل در روز می‌توانید ریسک ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهید. در نتیجه تحقیقی که توسط مرکز داروی جهانی در سال 2013 منتشر شد، کسانی که روزانه 30 گرم آجیل و روغن زیتون در رژیم غذاییشان مصرف می‌کنند، ریسک کمتری نسبت به سایر افراد در ابتلا به سرطان پروستات دارند.

آجیل
بهترین برای سلامت مغز

بادام، بادام زمینی، گردو و پسته بهترین‌ها برای سلامت مغز هستند. هر ترکیبی از آجیل‌ها به بهبود حافظه در سنین بالا کمک می‌کند. در نتیجه تحقیقی که در سال 2013 روی بانوان مسن انجام شد، کسانی که روزانه 5 عدد مغز در رژیم غذایشان مصرف می‌کردند، حدود 6 سال بیشتر از سایر افراد از گذشته‌شان به یاد می‌آوردند و توانستند نتایج بهتری درآزمون خاطراتشان کسب کنند.

بعدی قبلی

درباره الناز طالب زاده

سال هاست که در زمینه ترجمه برای روزنامه ها و نشریات و سایت های اینترنتی فعالیت دارم. این بار در حال کسب تجربه در بین محتواهای خوشمزه هستم. غذا خوردن و حتی در موردش صحبت کردن یکی از لذت هاست. خوشحالم بواسطه مطالبی که در این زمینه براتون ترجمه می کنم با هم در این لذت ها همراه هستیم.