خانه / کافه و رستوران / یک غذای کاری خوشمزه در قدیمی‌ترین سلف سرویس تهران
موبی دیک

یک غذای کاری خوشمزه در قدیمی‌ترین سلف سرویس تهران

بیشتر افرادی که به غذاهای ایرانی و همچنین رستوران‌های سلف سرویس علاقمندند موبی دیک را می‌شناسند. رستوران سلف سرویس قدیمی‌که در محدود کریم خان واقع شده است و گویا توجه اصلیش بر مشتریان اداری است. این موضوع را می‌توان به خوبی به زمان سرویس دهی این رستوران که در روزهای کاری و از ساعت ۱۱ تا ۱۶ است فهمید.

به این ترتیب اگر قصد مراجعه به این رستوران را دارید روزهای تعطیل و همچنین وعده غذایی شام را انتخاب نکنید. چرا که تعطیل است. شاید بهتر باشد همراه همکاران، خود را به یک ناهار خوشمزه در موبی دیک دعوت کنید و شام‌های خارج از خانه خانوادگی را در رستوران‌های دیگری صرف کنید.

با مجله فیدیلیو و یک گزارش خوشمزه از قدیمی‌ترین و خاص‌ترین سلف سرویس تهران همراه باشید.

موبی‌دیک یا وال سفید رمان مشهوری از هرمان ملویل، نویسنده آمریکایی است که در سال ۱۸۵۱، در دوران رنسانس آمریکایی، منتشر شد. این داستان ناخدای کشتی‌ست که دیوانه‌وار به دنبال نهنگ سفیدی است که چند سال قبل کشتی او را شکسته و غرق کرده است. موبی دیک نام همان نهنگ سفید است.

اگر قصد مراجعه به این رستوران را دارید بهتر است خودروی شخصی را همراه نبرید و یک پیاده روی قبل و بعد از ناها را به جان بخرید.

زیرا موبی دیک در محدوده طرح ترافیک واقع شده است و جای پارک هم در خیابان‌های اطراف این رستوران به سختی پیدا می‌شود. پس اگر طرفدار غذاهای ایرانی خوش طعم هستید و طاقت پیاده روی و همچنین ایستادن در صف غذا را دارید حتما سری به این نهنگ خوشمزه بزنید.

این رستوران قدیمی‌ با آن تابلوی معروف وال سفید،‌ نشان میزبان خوب و خوش دست پختی است که قطعا در می‌توانید در میان غذاهای متنوعش سورپریزی برای شما داشته باشد.

صرف غذا در شکم وال سفید

بعدی قبلی
موبی دیک
موبی دیک
موبی دیک
بعدی قبلی

رستوران موبی دیک در دو طبقه واقع شده است که هر دو طبقه فضای بزرگی دارد.

در طبقه همکف می‌توانید به آشپزخانه و نانوایی رستوران اشراف داشته باشید. البته توصیه ما به شما این است که طبقه دوم را برای صرف غذا انتخاب کنید. چرا که ممکن است صفی که بابت دریافت غذا و پرداخت صورتحساب تشکیل شده است کمی ‌برایتان آزاردهنده باشد.

در طبقه دوم فضا بیشتر است. البته باید بگوییم که نگران دسترسی به پرسنل در طبقه دوم رستوران نباشید، آنها همه جای رستوران هستند و اگر خواسته‌ای داشته باشید کافی است اشاره کنید.

فضای داخلی رستوران دارای دکوری ساده اما روشن و دلباز است. در مورد تمیزی رستوران هم باید بگوییم که محیط کاملا تمیز و بهداشتی است و غذا در دیس‌های آرکوپال سرو می‌شود؛ پس اگر کمی‌گوشه دیس پریده بود دل چرکین نشوید.

 

کشف مزه‌های خوب در موبی دیک

بعدی قبلی
موبی دیک
موبی دیک
موبی دیک
بعدی قبلی

موبی دیک در واقع رستورانی است که علاوه بر غذاهای ایرانی نظیر انواع کباب، چلو، خورشت و خوراک، برخی غذاهای فرنگی نظیر ژیگو، بیف استراگانف، لازانیا و انواع غذاهای دریایی را نیز سرو می‌کند. با این حال به یک رستوران سلف سرویس ایرانی معروف است.

شما می‌توانید غذای مورد نظر را از روی منوی بزرگی که روی دیوار نصب شده است انتخاب و از مسوول مربوطه تحویل بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل غذای دریایی هستید ماهی قزل آلا و سالمون موبی دیک را امتحان کنید. باقالی پلو با ماهیچه و کباب‌های کوبیده و برگ این رستوران هم کیفیت خوبی دارند.

این کیفیت مطلوب در کنار حجم بالا حتما شما را مجاب می‌کند برای بار دوم و سوم و حتی چندم برای صرف ناهار به موبی دیک بیایید.

پس از انتخاب غذا هم می‌توانید از میان نوشیدنی‌ها، سالاد، ماست و زیتون و سایر مخلفاتی که روی میز مقابل شماست هر چه می‌خواهید انتخاب کنید.

در نهایت مقابل صندوق صورت حساب را پرداخت و می‌توانید در یکی از میزهای طبقه اول یا دوم نشسته و غذایتان را نوش جان کنید.

موبی دیک یک نانوایی کوچک و جمع و جور هم دارد که در صورت تمایل می‌توانید همراه غذایتان یک نان گرم و خوشمزه تازه از تنور درآمده هم میل کنید.

در مورد قیمت هم باید بگوییم که قیمت‌ها نسبت به حجم و کیفیت غذا مناسب هستند.

 

برای دیدن آدرس و منو موبی دیک اینجا کلیک کنید

 

 

درباره مریم عسگری

برای من به عنوان یک روزنامه‌نگار که پانزده سال است در حوزه‌های آی‌تی و تکنولوژي، مسکن، خودرو و بانکداری الکترونیک فعال هستم، نوشتن درباره خوردنی و نوشیدنی‌ها لذتی صد چندان دارد. دلیل هم کاملا مشخص است. من یک روزنامه نگار شکمو هستم. بزرگترین لذت زندگیم آشپزی و خلق غذا و مزه‌های جدید، کشف رستوران‌، کافی شاپ و قنادی‌های مختلف و امتحان کردن هر نوع غذای جدید است. پس سعی می‌کنم اینجا تجربه‌هامو با شما از راه همکاری با فیدیلو در میان بذارم.