خانه / رستوران آگهی / شمس العماره سفره‌خانه‌ای هماهنگ با سلیقه ایرانی
http://2.fidilio.com/storage/Videos/882588e5-0a6d-4768-beae-14f49a2ba152.mp4

شمس العماره سفره‌خانه‌ای هماهنگ با سلیقه ایرانی

حدود یک سال از افتتاح سفره خانه سنتی شمس العماره در سعادت آباد می‌گذرد. شمس العماره با دکوری لوکس که از ترکیب معماری ایرانی و مدرن بهره می‌برد، پذیرای میهمانانی است که به دنبال صرف غذا در فضایی مجلل هستند. روی دیوارهای این رستوران تصاویری از کاخ کلستان و برج توپخانه و شمس العماره تاریخی به چشم می‌خورد. با مجله فیدیلیو و گزارش آگهی از این رستوران همراه شوید.

تفاوت بین سرو و ارائه

طهماسبی که مدیریت این مجموعه را به عهده دارد در مورد این رستوران و ویژگی‌های آن می‌گوید: ما در شمس العماره به جزییاتی که شاید خیلی از رستوران‌های تهران توجهی ندارند به طور ویژه پرداخته‌ایم. مثلا خیلی از رستوران‌ها تفاوتی بین ارائه و سرو غذا قائل نیستند اما به اعتقاد ما تفاوت ویژه‌ای بین این دو وجود دارد. سرو به معنی نحوه چیدمان و آماده سازی ظرف غذاست که بیشتر به شکل ظاهری غذایی که ارائه می‌شود مربوط است اما ارائه در حقیقت نحوه قرار گرفتن غذا روی میز نزد مهمان است. این که چیدمان قاشق و چنگال و بشقاب به گونه‌ای باشد که مهمان اشتیاق بیشتری به میل غذا داشته باشد.

منوی کافه و رستوران

در کافه رستوران شمس العماره علاوه بر سرو غذاهای ایرانی، میان وعده‌هایی از جمله پنینی، چیپس و پنیر، اسنک، باقالاقاتق و… ارائه می‌شود. منوی نوشیدنی‌ها بسیار متنوع است که شامل انواع چای، دمنوش، نوشیدنی‌های گرم، آبمیوه‌های طبیعی، اسموتی، نوشیدنی‌های سرد و عرقیجات است. ضمن این که انواع غذاهای ایرانی که با گوشت تازه و درجه یک تهیه می‌شوند در این رستوران سرو می‌شود.

آشپزهای مجرب و طبخ خاص در شمس العماره

شمس العماره

رستوران شمس العماره از سه سرآشپز مجرب بهره می‌برد که هر کدام از آنها حداقل 10 سال سابقه آشپزی در ایران و خارج از کشور را دارند. یکی از ویژگی‌هایی که موجب تمایز شمس العماره با بسیاری از رستوران‌ها می‌شود این است که غذا به همان نحوی سرو می‌شود که مهمان انتظار دارد. مثلا می‌توانید هنگام سفارش بخواهید که غذایتان کبابی‌تر شود یا در بعضی از غذاها بعضی مواد مورد استفاده قرار نگیرد. به نوعی پخت غذا برای هر مهمان اختصاصی و کاملا باب میل ذائقه‌اش است. در حقیقت تفکر مسئولان این رستوران این است که اگر شخصی برای برگزاری جشن‌ها این رستوران را انتخاب کرد، پذیرایی از مهمان‌ها به شکل تالاری و با عجله صورت نگیرد و برای هر مهمانی اهمیت ویژه ای قائل می‌شوند.

در شمس العماره قلیان نیز سرو می‌شود که در کنار آن از آجیل درجه یک تازه و تنقلات از شما پذیرایی می‌شود.

اگر مثل خیلی از ایرانی‌ها چای یکی از نوشیدنی‌های محبوب شماست باید بگویم در شمس العماره چای همراه با باقلوای استانبولی تازه و درجه یک سرو می‌شود که مزه‌ای دلچسب دارد. یک سالن وی‌آی‌پی هم برای برگزاری مراسم‌های خاص با جمعیت 30 نفره در شمس العماره در نظر گرفته شده است.

ساعت کاری شمس العماره از 11:30 صبح تا 23:30 است و  این رستوران با 110 نفر ظرفیت میزبان شماست.

آدرس و منو این رستوران را از اینجا ببینید

درباره محمد وحیدپور

مدت هاست رستوران گردی یکی از علایق اصلیم محسوب میشه و فیدیلیو یکی از مهم ترین گزینه هام توی انتخاب رستوران ها بوده. به نظرم توی شرایطی که تهران پر از رستوران های جور و واجوره وجود سایتی که بتونه با جزییات رستوران ها و کافه ها رو معرفی کنه کاملا ضروری و مفیده.