خانه / پیشنهاد سردبیر / زیگ زاگ و تحولی در دیزاین پیتزا

زیگ زاگ و تحولی در دیزاین پیتزا

اواسط پاییز امسال در ابتدای خیابان 35 متری سعادت آباد، رستوران زیگ زاگ، با یک دکور دوست داشتنی و زنده افتتاح شد. هنوز چند ماهی از افتتاح نگذشته که این رستوران به یکی از موفق‌ترین رستوران‌های سعادت آباد تبدیل شده است. رستورانی که در کنار ارایه انواع پیتزا، پاستا، برگر و ساندویچ، دسر نوتلا و مارمالاد میوه را با دیزاینی متفاوت عرضه می‌کند. در مجله فیدیلیو امروز بیشتر در مورد این رستوران صحبت می‌کنیم.

ماهیت رستوران

زیگ زاگصوفی‌پور، مدیریت رستوران در مورد زیگ زاگ می‌گوید: در اصطلاحات رستوران‌داری، سه دسته رستوران داریم که ما در دسته کژوال داینینگ‌ها قرار داریم. فست فود، کژوال و داینینگ سه دسته اصلی رستوران‌ها هستند. در فست فود‌ها سرعت ارایه حرف اول را می‌زند. معمولا با حجم زیادی از غذا مواجه هستیم که حس سیر بودن به شخص داده می‌شود. انتظار دیزاین عجیب و غریبی در غذا وجود ندارد. عموما از ظروف یکبار مصرف استفاده می‌شود. فیش پای صندوق و بلافاصله بعد از سفارش غذا صادر می‌شود و بسیاری از مسایل دیگر که باعث می‌شود تعریفی از فست فود به وجود بیاید.

در زیگ زاگ حال و هوای رستوران داینینگ وجود ندارد. زیگ زاگ رستوران تماما لوکسی نیست که وقتی مشتری پا به آن می‌گذارد احساس کند باید خیلی فرمال و کت و شلوار پوشیده باشد تا با محیط سِت به نظر بیاید.

در فضای کژوال داینینگ مثل رستوران ما صندلی‌ها غالبا دیزاین خاص رستوران را دارند و مثل خیلی از فست فود‌ها از صندلی‌های تکراری استفاده نشده است. در حقیقت کژوال داینینگ‌ها نه به اندازه فست فود‌ها ساده هستند و نه به اندازه داینینگ‌ها لاکچری هستند. در رستوران ما چون همیشه همه غذا‌ها یک دیزاین حداقلی دارند پس زمان طولانی‌تری نسبت به یک فست فود برای آماده سازی غذا لازم است.

پیتزایی استاندارد با کیفیت ثابت

در زیگ زاگ سرآشپز وجود ندارد که با سلیقه خود طعم خاصی برای غذا در نظر بگیرد بلکه تمامی‌ترکیبات غذایی از قبل مشخص است. به طوری که مانند یک خط تولید تمامی‌ پیتزا‌ها در یک اندازه و با حجم برابر تولید می‌شود تا غذا همیشه با یک کیفیت به دست مشتریان برسد. امکان مشاهده فعالیت‌های آشپزها در آشپزخانه وجود دارد تا مشتریان با خیال راحت‌تری غذای خود را میل کنند.

پیتزا‌های زیگ زاگ با سه طعم و در سه سبک ارایه می‌شود. چیکن باربیکیو، میت لاورز و سوپریم که هر کدام از آنها را می‌توانید با کراست ساده، کراست ‌هات‌داگ پنیری و یا کراست سوسیس ژاپنی سفارش دهید. از لحاظ دیزاین می‌توان پیتزا‌های زیگ زاگ را به دلیل وجود کراست یکی از متمایز‌ترین‌های تهران و ایران به حساب آورد. پیتزای بدون نان هم که به جای خمیر معمولی از مرغ استفاده شده یکی از گزینه‌های جذاب منو است.

منوی کافه و نوشیدنی‌ها زیگ زاگ

در زیگ زاگ با منوی متنوعی از نوشیدنی‌ها رو به رو هستیم.  از جمله کاپرینا، اپل یامی، اسموتی بری، اسموتی استوایی، موهیتو طبیعی، گرین وجی که در حجم 600 میلی لیتری ارایه می‌شود. به علاوه این که انواع نوشیدنی‌های گرم از جمله اسپرسو، کافه لته، چای سیاه و . . . .  هم در زیگ زاگ سرو می‌شود.

برای دیدن منو و آدرس زیگ زاگ اینجا کلیک کنید

درباره محمد وحیدپور

مدت هاست رستوران گردی یکی از علایق اصلیم محسوب میشه و فیدیلیو یکی از مهم ترین گزینه هام توی انتخاب رستوران ها بوده. به نظرم توی شرایطی که تهران پر از رستوران های جور و واجوره وجود سایتی که بتونه با جزییات رستوران ها و کافه ها رو معرفی کنه کاملا ضروری و مفیده.